[AR] [LO] Pony laag laten lopen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SummerRemedy

[LO] Pony laag laten lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 17:26

Hoi, mijn pony wil absoluut niet laag met haar hoofd lopen aan de longe. Ik heb al van alles geprobeerd, dubbele longe, verschillende bijzetteugels, pessoa.. De pessoa had ik op lang en laag ingesteld, maar ze doet gewoon haar hoofd omhoog. Dus had ik knoopjes achter de katrolletjes gelegd, maar ze doet nog steeds haar hoofd omhoog.... Ze gaat zeg maar in de dressuurhouding lopen, heel mooi van haar maar ik rijd geen dressuur Haha! Ik wil juist dat ze ontstpannen en met haar hals laag loopt.. Iemand tips?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 18:46

Als je telkens weer iets anders gaat doen lukt het nooit, ze moet eraan wennen dat er wat anders van haar verwacht word.
Haal je pessoa weer uit de kast en zet die maar weer op lang laag, je moet niet denken dat ze binnen een maand weet wat jij van haar wilt.

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 00:02

Klopt wat Sjonniej zegt. Bovendien moet je zorgen dat ze goed voorwaarts is, maar wel zorgen dat de rust erin blijft. Je kunt het als volgt zien: Er is een lijn van het puntje van zijn neus tot aan het onderste deel van zijn achtervoet. Deze hele lijn moet rond zijn. Als hij voorwaarts is, zet hij zijn achterhand eronder en is dit rond. Bovendien kun je door hem voorwaarts te houden zorgen dat hij voor ook rond wordt, omdat hij geen andere kant op kan. Succes!!!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 00:04

hallo,

ik heb hetzelfde aan de hand met m'n verzorgpaardje...
Het enige dat ik kan zeggen is: blijven proberen en niet teveel veranderen... Na een tijdje lukt het wel...

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 21:01

Oke thnx Lachen

DS_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 10:12

Binnenkort hebben we weer een cursus longeren met Lammet Haanstra. Naast de theorie over het longeren zullen we ook ingaan op de praktijk, er is dus ook de mogelijkheid om je eigen paard/pony mee te nemen. Voor meer info kun je kijken op de onderste site uit mijn onderschrift.

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 12:46

Heb je al eens laten nagaan of je paard geen lichaamlijke (rug) klachten heeft.
Een paard moet zijn rug wel kunnen loslaten en als die vast zit gaat dat niet lukken.
En inderdaad veel blijven oefenen. Probeer het anders eens met touwtjes die je vast maakt tussen de voorbenen. Bij mijn paard helpt dat erg goed. Alleen natuurlijk niet binnen 5 minuten (moet eerst even zijn spieren warm lopen )