[AR] [VD] Babar kan het compliment!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Helen88

[VD] Babar kan het compliment!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 23:14

Jaja, hij kan het! En dat pas na 3x serieus VD'en.
Ik ben al een tijdje met Billy (shetje) met VD bezig en heb het toen ook bij Babar geprobeerd, maar hij snapte het kunstje 'Touch' al voor geen meter en op een gegeven moment heb ik de hoop maar met hem opgegeven. Knipoog
Laatst toch maar weer eens geprobeerd en toen snapte hij het opeens super snel. Eerst had ik mn hand met een papiertje als target, daarna alleen mijn hand en tenslotte de zweep.

Toen heb ik gisteren voor het eerst met het compliment geoefend en hij deed het echt super. De laatste keer zat hij al bijna in het compliment en toen heb ik hem dus gelijk doodgeknuffeld en weer in de wei gezet. Knipoog

Vandaag weer verder gegaan en na 3x deed hij het! Daarna steed ietsje langer, op een gegeven moment bleef hij al een paar seconden liggen.
Toen ging het plotseling weer ietsje minder, ik weet niet of dat aan mij of aan hem lag, maar toen deed ik weer even ietsje rustiger aan. (al klikken als hij halverwege is en hem zo weer een beetje de goede weg wijzen)
Na een paar keer lukte het weer, en toen ook gelijk gestopt. Maar toch, hij heeft nu al een stuk of 6x in het compliment gezeten waarvan een paar keer al wat langer.
Het is nog niet echt stabiel en het commando moet nog wat verfijnd worden want ik moet nu nog zijn been lichtjes naar achteren begelijden, maar wer doen het rustig aan. Lachen
Ow maar ik ben echt zo trots op hem! Hij dat eigenwijze ijslandertje opeens zo goed in VD. Lovers Knipoog

Ik ga zo snel mogelijk foto's ervan proberen te maken. Lachen

(Sorry voor dit misschien een beetje overenthousiaste verhaal...)

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 11:50

Wat goed van hem ga je nu ook verder met vd? Misschien dat ik het ook ga proberen, lijkt mij een erg leuke en ontspannen manier van omgaan met je paard.

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 17:10

Goed hoor! Ben benieuwd naar een foto!

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 18:52

sandorra schreef:
Wat goed van hem ga je nu ook verder met vd? Misschien dat ik het ook ga proberen, lijkt mij een erg leuke en ontspannen manier van omgaan met je paard.

Ja, ik zie wel hoe ik verder ga, hangt een beetje ervan af wat Babar allemaal aanbiedt. Maar als het compliment helemaal bevestigd is ga ik hem denk ik eerst buigen proberen te leren. Lachen

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 23:31

Nog voor als iemand interesse in een foto ervan heeft: (ik weet trouwens niet of dit mag?)

Afbeelding

beetje donker jammer genoeg, maar je krijgt wel een indruk. Knipoog
Hij deed het vandaag zelfs al een keertje alleen op stemcommando!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 22:19

hey, ik ben helemaal nieuw in het "gebeuren" rond vrijheids dressuur, en ik vroeg me af wat het compliment is...... wil iemand mij dit uitleggen?? buigen weet ik wel, gaat dit op de zelfde manier??? alvast heel erg bedankt
enne HELEN 88, echt heel leuk voor je dat ie t nu zo snel oppikt........ xxxx

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 17:21

Wow! Dat doet hij ontzettend netjes zeg! OK dan!
Mijn complimenten!

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 19:51

Saffier: kijk even in het sticky bovenaan de pagina. Lachen

Evy: dankje! Bloos Hij vindt het volgens mij ook heel erg leuk, zodra ik met hem naar de plek loop waar ik met hem VD gaat het hoofdje in de lucht en de oortjes naar voren. Lovers

dagami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:38

Hij doet het inderdaad netjes! Party!! Knap hoor!

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 22:28

Ziet er leuk uit!