Ik ben al een tijdje met Billy (shetje) met VD bezig en heb het toen ook bij Babar geprobeerd, maar hij snapte het kunstje 'Touch' al voor geen meter en op een gegeven moment heb ik de hoop maar met hem opgegeven.

Laatst toch maar weer eens geprobeerd en toen snapte hij het opeens super snel. Eerst had ik mn hand met een papiertje als target, daarna alleen mijn hand en tenslotte de zweep.
Toen heb ik gisteren voor het eerst met het compliment geoefend en hij deed het echt super. De laatste keer zat hij al bijna in het compliment en toen heb ik hem dus gelijk doodgeknuffeld en weer in de wei gezet.

Vandaag weer verder gegaan en na 3x deed hij het!

Toen ging het plotseling weer ietsje minder, ik weet niet of dat aan mij of aan hem lag, maar toen deed ik weer even ietsje rustiger aan. (al klikken als hij halverwege is en hem zo weer een beetje de goede weg wijzen)
Na een paar keer lukte het weer, en toen ook gelijk gestopt. Maar toch, hij heeft nu al een stuk of 6x in het compliment gezeten waarvan een paar keer al wat langer.
Het is nog niet echt stabiel en het commando moet nog wat verfijnd worden want ik moet nu nog zijn been lichtjes naar achteren begelijden, maar wer doen het rustig aan.

Ow maar ik ben echt zo trots op hem! Hij dat eigenwijze ijslandertje opeens zo goed in VD.

Ik ga zo snel mogelijk foto's ervan proberen te maken.

(Sorry voor dit misschien een beetje overenthousiaste verhaal...)