[AR] [VD] Knielen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Bojangles

[VD] Knielen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 12:38

En dan heb ik het over knielen met 2 knietjes op de grond Haha!

Op welke manier hebben jullie het knielen aangeleerd?

1. Vanuit de compliment
2. Vanuit het gaan liggen
3. Op een andere manier

En waarom heb je voor deze manier gekozen Lachen

dagami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 14:23

Ik ben van plan om Mirei te leren knielen vanuit het liggen zodra het liggen écht echt helemaal 100% bevestigd is (tis nu al wel bevestigd, maar aangezien ik het liggen niet kwijt wil raken wacht ik toch nog even voor de zekerheid)

Vanuit het compliment heb ik geprobeerd, de eerste 2 keer is het gelukt en sindsdien snapt Mirei dat ze iets met dat been moet doen maar verplaatst ze haar gewicht heel raar (ze strekt haar gestrekte been nog meer uit zodat haar elleboog vlak bij de grond komt) en op die manier kan ze nooit dat been erbij trekken om te knielen Haha! Als ik meer zou oefenen met knielen vanuit het compliment zou het uiteindelijk misschien wel lukken hoor, maar ik vind deze situatie niet echt prettig dus heb ik mn hoop op het knielen aanleren vanuit het liggen gevestigd Haha!
Daarnaast vind ik het wel mooier als je knielen vanuit het liggen aangeleerd hebt omdat je paardje dan in 1 keer knielt, en als je het vanuit het compliment leert zal je denk ik altijd die tussenstap nodig blijven hebben (maar dat weet ik niet zeker hoor Haha!)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 21:33

Ik heb het Zhanna dus idd aangeleerd vanuit het compliment. het begon heel makkelijk, ik tikte gewoon een keer het gestrekte been aan met hetzelfde commando als voor het compliment en voor ik het wist lag ze netjes op 2 knieen, ik was echt stom verbaasd. Dus nog een paar keer gevraagd en het ging telkens makkelijker. En toen vroeg ik weer gewoon compliment, tja, dat snapte mevrouw natuurlijk niet. Wat wil het baasje nu Verward Nou, het haar ondertussen wel ong duidelijk dat het dus 2 losstaande oefeningen zijn, maar haar buikje is nu zo enorm van de dracht dat het 2de been erbij trekken erg lastig voor haar is geworden vanuit het compliment. Ze verliest haar evnewicht als ze het probeert Verdrietig Dus ik laat het voorlopig maar even zitten en als het veulen eruit is gaan we verder met oefenen en dan wil ik haar ook leren direct op 2 knieen te gaan liggen. Het commando is voor haar namelijk nog niet duidelijk. Compliment heeft als commando knie, knielen is neer. En op het moment dat ze die link heeft, is het volgens mij niet moelijk om haar in 1 keer te laten knielen. Maar da's dus nog effe afwachten...

Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 23:17

Ik heb het marko vanuit het liggen geleerd. Maar misschien dat ik ooit in de toekomst wil proberen om het te laten knielen vanuit het compliment Lachen

Marko heeft mij eigenlijk geholpen met deze manier. Ik vroeg hem om te liggen en halvewege stopte hij met de oefening [hij knielde dus], dus ik hem belonen en gewoon vragen of hij daarna toch nog wilde liggen. de eerste keer deed hij dit niet maar de keren daarna wel Lachen

Na de eerste 2/3 keren heb ik er ook een commando aan vast gekoppeld.

Jip_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 09:34

Jullie hebben jullie paarden allemaal al leren liggen? Hoe doen jullie dat? Ik heb nu wel telkens als mijn pony gaat rollen dat ik zeg "lig/liggen" enzo. Maar hoe hebben jullie hen leren liggen?
Als dat in deze toppic mag? Haha!

liefs, berber

Erika3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 09:48

Ik ben ook van plan om het vanuit het liggen te leren alleen ben ik op dit moment bang dat als ik dat doe ze alleen nog maar gaat knielen en niet gaat liggen. Ik houd het voorlopig dus nog even op alleen liggen zodat ik zeker weet dat ze dat daarna ook nog blijft doen.