Ik ben van plan om Mirei te leren knielen vanuit het liggen zodra het liggen écht echt helemaal 100% bevestigd is (tis nu al wel bevestigd, maar aangezien ik het liggen niet kwijt wil raken wacht ik toch nog even voor de zekerheid)
Vanuit het compliment heb ik geprobeerd, de eerste 2 keer is het gelukt en sindsdien snapt Mirei dat ze iets met dat been moet doen maar verplaatst ze haar gewicht heel raar (ze strekt haar gestrekte been nog meer uit zodat haar elleboog vlak bij de grond komt) en op die manier kan ze nooit dat been erbij trekken om te knielen
Als ik meer zou oefenen met knielen vanuit het compliment zou het uiteindelijk misschien wel lukken hoor, maar ik vind deze situatie niet echt prettig dus heb ik mn hoop op het knielen aanleren vanuit het liggen gevestigd
Daarnaast vind ik het wel mooier als je knielen vanuit het liggen aangeleerd hebt omdat je paardje dan in 1 keer knielt, en als je het vanuit het compliment leert zal je denk ik altijd die tussenstap nodig blijven hebben (maar dat weet ik niet zeker hoor
)