Ik rij met mijn haf M dressuur. Nu wil ik naast mijn gewone dressuurmatige training ook lessen gaan nemen in vrijheidsdressuur. Dit lijkt mij een leuke afwisseling. Maar is het goed te combineren, raakt het paard niet in de war? Is het aangenaam voor het paard?
Erika3
Geplaatst: 01-12-04 22:41
Dat kan goed hoor! Ik rijd ook gewoon dressuurmatig met mijn haf en doe daarnaast ook aan vrijheidsdressuur. Vrijheidsdressuur staat los van gewoon dressuur rijden. Je hebt gewoon bepaalde tekens die je geeft en alleen dán mag ze de "kunstjes" uitvoeren. Dus wanneer jij duidelijk en consequent bent zal je paard niet in de war raken. Of het aangenaam voor het paard is? Mijn paard heeft er veel plezier in. Je moet gewoon zorgen dat het voor jou en je paard beide leuk blijft en er absoluut geen dwang bij gebruiken. Ik weet ook niet wat voor idee je hebt dat je paard dan in de war zou kunnen raken?
Wel raad ik je aan om als je aan vrijheidsdressuur wil gaan doen je er van te voren even in te verdiepen. Ik zag al wel dat je les wilde nemen in vrijheidsdressuur en ik denk dat diegene je dan ook erg goed zal kunnen helpen en uitleggen
Kitty1
Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-04 22:54
Ja, ik zal les krijgen van een professional, ik ga zelf niet sleutelen... Ik ben erg benieuwd!
Dennis
Geplaatst: 02-12-04 14:33
Dat is geen probleem hoor . Dennis doet VD, loopt keurig onder het zadel en heeft ook lang voor de kar gelopen en loopt aan de LL. Zonder de boel door de wat te halen.
Marieke_456
Geplaatst: 02-12-04 17:13
Timon ook. Hij weet dat als ik met biks aan kom lopen dat we dan gaan VDen. En begint dan spontaan te hinneken Timon staat ook voor de kar, lange lijnen, soms onder het zadel. En het geeft voor hem ook geen problemen. Ik denk dat het alleen maar leuker is voor je paard, omdat je dan wat meer afwisseling hebt
Amable
Geplaatst: 02-12-04 21:40
Gaat heel goed samen. Mijn instructrice vindt het zelfs wel handig! Doordat ik bij VD heel veel met de stem beloon hoeft mijn instructrice in het midden tijdens het rijden maar goedzo te roepen en zhanna gaat nog beter haar best doen! Ze weet dan dat wat ze op dat moment doet goed is, dat snapt ze.
Helen88
Geplaatst: 03-12-04 00:04
Bij Billy gaat het ook prima, niet dat ik zo veel verschillende dingen met hem doe hoor. Ik heb wel een vaste plek waar ik altijd met hem oefen, als we daan heen gaan weet hij gelijk wat de bedoeling is.
monya
Geplaatst: 04-12-04 22:05
Hallo, wij leren de paarden van alles: dressuur, vrijheidsdressuur, freestyle, western, we hebben zelfs een paard dat al deze dingen kan. Het is heel goed te combineren hoor!