[AR] [LO] afwisseling aan longe ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SofieBeau

[LO] afwisseling aan longe ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 19:10

hey

mn pony wordt 3 in december. Dan gaan we hem beleren. Hij moet nu regelmatig beweging krijgen, maar hij verveelt hem aan de longe en dat toont hij Scheve mond

als ik wat drafbalkjes leg ofzo heeft hij weer iets anders om aan te denken en is het wat beter. Heeft er nog iemand andere ideetjes?

kusjahs sofie en paljas

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:25

loswerken in de bak ipv aan de longe??
dat vond mijn pony heel leuk en het verveelde hem niet zo gauw. Dat is een andere activiteit als longeren met beetje hetzelfde resultaat!
Verder zou je kunnen longeren met een zadeltje erop en een bitje in. Het longeertouw dan niet vastmaken aan het hoofstel maar gewoon een halster erover doen en het liefst nog een kaptoom!
Veel plezier

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:08

Probeer met 2 longeerlijnen zodat die door de rug gaat lopen + mooi in de buiging , doe 2 longeerlijnen aan bijde kanten en leer hem alvast sturen {jij loopt er dan achter} . Of leg alvast het zadel erop met stijgbeugels naar beneden . zulk soort dingen allemaal snapje alvast succes met inrijden.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:33

Een zeiltje in de bak, een hindernisje, balkjes, pionnetjes, een vlag in de bak zetten.
Nog niet met dubbele longe aan de slag gaan, hiermee kan je beter nog even wachten.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 19:10

eum... heb ik allemaal al gedaan. Hij loopt zo over zeil en springen en balkjes lopen en enge dingen in de longeerpiste,...

dat leren sturen heb ik ook een keer geprobeerd en het is echt een moeilijke pony en gevolg = hij flipte Verward

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:20

Hij zal het toch een keer moeten leren. Dus dan kan je het beter nu rustig aan doen, dan snapt hij dat iig. voor je erop gaat zitten.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 21:14

ja maar jij kent hem niet , hij flipt helemaal. Ik heb het verschillende keren achtereen geprobeerd, maar hij werd iedere keer gewoon gek omdat er iemand achter hem liep met een longe enzo in de hand, brr en hij crosste dan gewoon de longeerpiste door als een halve gare.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 21:17

Ja maar hij moet het toch een keer leren wat sturen is... Laat iemand ernaast lopen ofzo. Als hij nu al zo in paniek raakt, wat moet het dan als je er ook nog eens op ga zitten.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 14:05

ernaast maakt het alleen maar erger. Maar dat is waarschijnlijk omdat het op zn weide is en hij daar veel plaats ziet. We gaan hem beleren in een binnenpiste ( daarvoor gaat hij 2 weken naar de manege). Sturen leren we dan wel onder het zadel.

sofie