Als ik mijn paardje longeer zou ik graag willen dat ie ook wat meer aan de teugel gaat lopen tijdens het longeren. Welke hulpteugel kan ik hier voor het beste gebruiken?
Dennis
Geplaatst: 29-11-04 15:04
Wat jij en je paard het fijnst vinden.
Ik heb zelf een pessoa, een touwtje/slof, elastiek/halsverlenger en dubbele longe liggen. Zelf gebruik ik bijna alleen het touwtje en de dubbele longe. Mijn zusje en een meisje die hier op stal staat gebruiken juist graag die pessoa en die hals verlenger.
Mieke_Cunna
Geplaatst: 29-11-04 20:11
Gebruik 2 longeerlijnen en doe dan de achterste via de longeersingel door een ring over de rug heen of onder de buik door en je kan hem zelf zo diep of hoog laten lopen als je wil . {op stage geleerd}
Sjonniej
Geplaatst: 29-11-04 20:28
Ik gebruik altijd dubbele longe. Hiermee kan je ieder moment de druk op 1 beide teugels onafhankelijk veranderen, hierbij lijkt het dus meer op het rijden en heb je er daardoor ook meer profijt van. Maar begin hier liever niet aan als je het niet kan, dan doe je er meer fout mee dan dat je goed kan doen. Neem dan even een lesje of vraag iemand je te helpen.
zwemmers
Geplaatst: 29-11-04 21:49
Ik ben ook voorstander van werk aan de dubbele longes, maar idd wel eerst even een ervaren iemand vragen om je te helpen!