[AR] Beleren voor de kar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

[AR] Beleren voor de kar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 11:58

Weet iemand waar ik mijn shetje kan laten beleren voor de kar?
want ik heb zelf geen ervaring daarmee en wilde het wel goed doen.
(als je het doet, doe het dan goed)

Dus weet iemand of er hier ergens in utrecht (of dicht in de buurt) iemand is die mijn pony voor de kar kan beleren (op een zo proffessioneel mogelijke manier, dus wel iemand met ervaring)
Moet ik dan al een kar en tuig hebben? of kan ik dat lenen?
Hoeveel kost het? hoelang duurt het?
ALLE INFORMATIE IS WELKOM (ook mensen die hun paard/pony proffessioneel hebben laten beleren)

Mijn shetje word in mei 3 jaar, kan ze dan wel al beleerd worden?of is ze nog te jong daarvoor?

Ik hoop dat er veel mensen reageren

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 12:28

De leeftijd is op zich geen probleem. Als ze voor het ook er maar volgroeit uitziet. Ook ligt het aan haar karakter, is ze nog erg jong in het hoofd of niet.
Je kan alvast met de basis beginnen, dus longeren, leren wennen aan de stem en zweephulpen en het verkeer in aan het halster.
Ik weet geen stallen daar. Het zal zonder kar en tuig misschien niet meevallen omdat de meeste trainingsstallen alleen voorzieningen hebben voor grote paarden

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 12:29

napie schreef:
De leeftijd is op zich geen probleem. Als ze voor het ook er maar volgroeit uitziet. Ook ligt het aan haar karakter, is ze nog erg jong in het hoofd of niet.
Je kan alvast met de basis beginnen, dus longeren, leren wennen aan de stem en zweephulpen en het verkeer in aan het halster.
Ik weet geen stallen daar. Het zal zonder kar en tuig misschien niet meevallen omdat de meeste trainingsstallen alleen voorzieningen hebben voor grote paarden

Maar als ik wel een kar en tuig zou hebben?
weet je wel trainingsstallen ergens anders? iets verder weg dus?
weet je toevallig hoeveel dat kost?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 17:27

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 14:44

hanemaaijer doet het heel goed, en ze hebben er ook een klein welshje, dus vast wel een karretje en tuig op maat. het gaat er ook erg vriendelijk aan toe.
(ik rij weleens met een vriendin doe daar haar verzorgpaard heeft staan!)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 15:37

een poosje geleden hebben we het hier ook over gehad, misschien is het handig om even trug te kijken .....