[AR] [NH] Dominant bij freestylen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

marijkedam

[NH] Dominant bij freestylen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 22:06

Ik heb vandaag gefreestyled met mijn verzorgpaard. Ze reageert op zich goed op de hulpen, als ik wil dat ze draaft, draaft ze en terug naar stap doet ze ook. Komen doet ze nog niet en als ik wil dat ze harder gaat draven, omdat ze maar wat aan het rondsukkelen is, wil ze me trappen. Ze draait d'r kont naar me toe en toestraks stond ze voor me en ik liep op d'r af om d'r weg te jagen en toen steigerde ze voor mijn neus. Boos!
Ik ben gewoon doorgegaan, maar prettig vond ik het niet. Weet iemand hier een oplossing voor?

IngeT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 10:36

Ze zegt dat je niet zoveel druk hoeft uit te oefenen. Doe minder, maar wees wél duidelijk en consequent. Beloon meer, splits meer op in kleine stukjes.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 12:56

gezien jouw berichtje op RT (nukkige merrie) lijkt me de verhouding tussen jou en je paard nog niet zo sterk. Ze probeert je de baas te zijn en fresstyling zonder deskundige begeleiding zal dat alleen maar erger maken. Heb je niet een ervaren persoon in je omgeving, die je kan helpne.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 10:43

Ik ben een half jaar terug naar een curus nhs geweest. Ik heb geleerd dat je hem niet meer mag wegjagen als hij voor je staat... dit ivb hij naar je toe komt en dat is uiteindelijk de bedoeling straks denk ze dat ze niet meer mag komen.

Geduld... hoe lang ben je met nhs bezig? Toen ik naar de curus ging wou Wouter niet eens lopen laat staan naar mij toekomen nou is het een half jaar verder en heeft meneer meer vertrouwen in mij en komt zo naar me toe. Als je paard gaat trappen gooi het touw tegen ze z'n kont en jaag het weg! Hij mag dit echt niet doen!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 10:50

sorry zij Bloos

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 13:15

In ieder geval veel geduld hebben, als je paard niet meteen achter je aan komt lopen is dat geen probleem, hij moet achter jou aan willen lopen, hij moet niet gedwongen worden.
Als je naar je paard toe loopt steek dan je hand naar hem uit, kijk niet in zijn ogen. blijf voor hem stil staan en blijf je hand uit steken, snuffelt ie er wat aan, draai je dan rustig weer om en ga weer naar het midden om verder te gaan met het freestylen (stappen, draven, galoperen).

Als je paard gaat trappen kan je inderdaad eens het touw tegen zijn kont gooien.

misschien is begeleiding wel iets voor je?
ik heb nu ook al een klein poosje freestyle les, en ik moet zeggen dat de band tussen mij en marinde goed is verbeterd Lachen
succes!

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 15:26

Ik zou best wel eens een les willen hebben hierin, maar ik woon in Limburg en heb eigenlijk hier nog nooit iets gehoord dat iemand hierin les geeft. Weet iemand iemand???

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 15:31

je zou op www.emielvoest.nl kunnen kijken..
Knipoog

is er verder niemand di eje kent die ook aan freestylen doet?

IngeT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 15:39

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 16:09

IngeT schreef:
Kijk eens op http://www.horsemanship.org - klik bovenaan op Instructeurs -> links op Nederlandstalig.

is allemaal niet bepaald naast de deur. Haha!

IngeT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 16:14

Er zitten veel 'Ollanders bij Knipoog. Kijk maar eens - meer dan de helft, schat ik. En bel ze - ze verplaatsen zich ook, weet je! Een Belgische Limburger zit vaak dichterbij dan een Nederlander, toch?

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 16:53

Wat zijn over het algemeen de kosten van zo'n les?