[AR] [VD] het buigen lukt niet eigenwijze shet of blond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dressuurenzo

[VD] het buigen lukt niet eigenwijze shet of blond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 19:33

ik ben zelf begonnen met het aanleren van wat vh dressuur bij mijn shet. Het gaat heel makkelijk en voor de wind! ze pakt het snel op. Ze kan nu spaanse pas, steigeren, op blok staan en op blok voetje geven!

Maar nu! Ik krijg het niet voor elkaar om haar te leren buigen, liggen of zitten! Met liggne en zitten heb ik gen iedee hoe ik moet beginnen dus ben ik ook niet mee gestart! wil niet in het wilde weg wat doen. maar met het buigen heb ik van meisje die haar pony het al geleerd had geleerd dat je het voorbeen rustig naar achteren en omlaag moet trekken en dan als ze iets mee buigt (dus zakt door haar andere been) dat je dan moet belonen. Oja en ondertussen het comando buig zeggen. Dus ik doe dat ook braaf maar mijn shet trekt of haar been keihard omhoog zodat ik het niet meer kan vast houden. of ze begint op3 benen te lopen of ze kijkt gewoon achter om van "ja ik weet niet wat jij doet en ik weet niet wat je van me wil)

Dus ik zou graag advies hebben hoe ik verder moet maar het liefste iemand in de omgeving van Hengelo (gld) die me les kan geven! Want ik wil het wel goed aanleren!

sorry voor het lange verhaal!

ben benieuwd of iemand me verder kan helpen!

groetjes joyce

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 19:48

misschien heb je meer geluk bij "uit het zadel"

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 19:52

Met been omlaag trekken enzo kom je er niet.. Ik heb het Obelix geleerd met snoep snoep en nog is snoep.. (of biks nl.) Uiteindelijk deed hij hetal uit zichzelf als ik aankwam met een snoepje of het commando gaf Knipoog

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 19:58

Hoort inderdaad bij "uit het zadel"

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 19:58

ja dat snap ik ik beloon ook steeds met biks maar ze moet toch eerst snappen wat de bedoeling is?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 20:03

het voorbeen naar achteren en omlaag. Is dat wel buigen Verward

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 20:12

voor 97% (of zoiets) is het de schuld van de ruiter... (misschien ook zo bij vrijheidsdressuur??) maaruh... vraag anders eerst of iemand met meer ervaring met vrijheidsdressuur het eens wil proberen?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 20:22

toch even vragen want ik vat het even niet meer (sorry Haha! )

Bedoel je, dat je pony zijn benen iets uit elkaar houdt, en met zijn hoofd tussen de benen gaat. Dat is buigen.

Als je bij je pony 1 been naar achteren doen, totdat hij daarop gaat knielen, heb je een compliment.

En heb je het hoofd tussen de benen en je paard op 1 knie, ben je fout bezig Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 21:05

Ik verplaats het even Lachen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 21:23

misschien is het wijs om eerst eens uit te zoeken wat buigen is? Met buigen hoef je nl compleet niet aan benen te komen Frusty

sorry hoor, maar dit is het zoveelste berichtje waar ik een dergelijk antwoord op kan geven, wordt er echt moe van nu.
Harstikke leuk dat je (algemeen) VD wilt doen, maar kijk EERST verder dan je neus lang is, zoek op internet, koop/leen een boek, maar ga niet zelf aan zitten kloten als je niet weet wat je nu eigenlijk aan het doen bent.....

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 12:24

duh sorry verkeerde naam dan compliment maar ik zoek dus iemand die mij les kan geven omdat ik boeken ect. ook maar een beschrijving staat en je dus nog het zlef moet uitproberen! ik zoek dus iemadn die mij kan helpen met het aanleren!

wil dus juist niet dat klungelen!

daarom!

de rest wist ik hoe ik moest aanpakken maar dit niet dus zoek ik hulp!

dacht dat hiet wel mensen waren die hulp konden geven?!

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 12:35

heb site gevonden van pinky en g wel verder kijken!