[AR] Wie heeft nog meer zijn langspankoetsiersbewi

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikara

[AR] Wie heeft nog meer zijn langspankoetsiersbewi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 12:49

Wij heeft er nog meer zijn langspankoetsiersbewijs gehaald?
En zijn daar ook dames bij?

Ik heb afgelopen zomer gehaald, helemaal geweldig

Ikara

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 13:11

Ooit ga ik die ook halen. Alles op zijn tijd *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:50

Een mens moet iets te dromen houden Knipoog Hoe vond je het zelf gaan? En heb je nu ook een span tot je beschikking?

ikara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 15:56

Ja dat heb ik een span schitterende fjorden, en wel 2 volle zussen en van die ene fjord weer 2 dochter, en allemaal zelf gefokt. Ook rijden wij er tandem mee.

Het examen verliep verder heel relaxt, heb eigenlijk nooit last van zenuwen
Laatst bijgewerkt door ikara op 24-11-04 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:56

Wat houd dat precies in. Waardoor is het anders dan het normale koetsiersbewijs? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord Bloos (*schaamt zich als menner*)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:57

Wauw... dat is mijn ultieme droom, een familiespan... Volgend jaar wordt het begin gemaakt voor mijn familiedubbelspan Knipoog en jij hebt al een vierspan...

Haffielover, ik meen dat daar vierspan en tandem mee bedoeld werd. Heb mijn boek echter uitgeleend, dus kan het niet nakijken....

ikara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 15:58

Je heb tegen woordig 3 fases in het koetsiersbewijs namelijk enkelspan daarna dubbelspan en het laatse wat er nu is het langspan koetsiersbewijs, dit is bedoeld voor tandem ed en ook voor vierspan en verder

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:58

Ik dacht dat langspan tandem was Verward , of is het vierspan?
Mijn man wil het gaan halen (tandem) aankomende voorjaar......ik ben al blij als ik er 1 goed kan sturen *grin*

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:59

Tegelijk geplaats.....dan had ik het dus toch goed hahaha

ikara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 16:01

Een vierspan is ook een langspan alleen heb je dan 2 dubbelspannen voor elkaar. Ik vind zelf het vierspanrijden makkelijker dan tandem, omdat je bij het vierspan iets makkelijker kan corrigeren.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:15

Mijn pa heeft er ook nog aan gedacht om het te doen, maar vond het eigenlijk niet de moeite waard tegen die prijs. Hij rijdt nu al 2 of 3 jaar tandem en in die curses zou hij niet meer leren dan dat hij nu al wist. Ik heb alleen met enkelspan, maar naar mijn idee heb je er echt niets aan. Dus ben ook niet van plan om nog 2- en langspan te halen.

ikara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 16:39

Het in ieder geval ook voor je verzekering bij het koetsiersbewijs en je leert er echt wel van, ik rij ook al jaren tandem en dergelijke maar voor mij waren er toch ook nog heleboel nieuwe dingen

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:42

Ik, als dame, heb hierin wel les gehad in Oenkerk, maar dat was nog voordat ze het bewijs invoerden. Vorig jaar hebben ze toen wel gevraagd of ik geen bewijs wou, maar dan moest de cursus weer helemaal opnieuw.
Maar omdat ik geen span tot mijn beschikking heb leek het me momenteel het geld niet waard. Want ik vond het wel erg duur.
Maar tandem en vierspan is wel heel erg leuk *LOL*
Hopelijk komt het er ooit nog wel eens van.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:43

Wist nieteens dat er drie bewijzen waren... Ik heb enkelspan, vond ik genoeg om te weten dat het mijn tak van sport niet is.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:48

ikara schreef:
Het in ieder geval ook voor je verzekering bij het koetsiersbewijs en je leert er echt wel van, ik rij ook al jaren tandem en dergelijke maar voor mij waren er toch ook nog heleboel nieuwe dingen

Maar bij je enkelspan en tweespan zit dat ook. En voor dat kleine beetje extra info betaal je toch te veel, vind ik. Mijn pa heeft een paar keer les gehad en daar heb je toch meer aan als het koetsiersbewijs. Daar leer je weér al die tuigonderdelen en in het verkeer rijden. Maar als het dressuur rijden lukt, dan lukt het in het verkeer ook wel. Daarbij is het achenbach systeem niet erg handig voor tandem.

ikara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 16:54

Als je alleen je enkelspan koetsiersbewijs hebt en je rijdt met een tweespan of meer dan ben je niet meer verzekerd via het koetsiersbewijs. En Achenbach is wel makkelijk ook in het verkeer en ook voor tandem, je hebt er alleen niets aan in de wedstrijdsport. En je hoeft voor het langspan ook alleen maar te rijden en verder niets.
Maar nu dwalen we een beetje af van het topic wat ik er neer heb gezet.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 02:36

Ik heb alleen enkelspan. Ik wil het langspan ook wel maar dan moet ik ook nog tweespan doen en dat vind ik wel een duur worden allemaal. Ik heb ook tandem gereden en wil dat wel in de toekomst uitbreiden.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 09:52

komend voorjaar gaan ze bij ons op de menvereniging ook langspanbewijs geven! heb er nu al zin in. We rijden onze pony's nu ook wel eens in het tandem voor de afwisseling maar dan leren we eindelijk goed sturen Haha! volgens mij gaat Asward hier op bokt er ook aan mee doen Haha!
zal binnenkort wel eens wat tandem foto's plaatsen Cheese!

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:53

ik ga volgende week vrijdag beginnen met mijn enkelspan.. daarna wil ik eigenlijk meteen dubbelspan doen en daar na eigenlijk langspan ook nog...
wordt een duur grapje en kost veel tijd omdat er steeds 6 weken tussen moet zitten..
ik dacht dat het meerspan heette... weer wat geleerd vandaag Lachen

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 14:27

Ik dacht altijd dat het meerspan heette... Ooit wil ik dat ook hahaha. Heb alleen mijn enkelspan nog maar, maar je moet wat te dromen over houden. Heb net mijn E rijbewijs gehaald nu het volgende... wil nog zoveel... Maar wel super gaaf dat je het hebt!