Volgens mij is deze vraag al eens gesteld maar ik kon het niet vinden.
Kan je een paard ook longeren en bijzetten met een gewoon zadel? of heb je persé een longeersingel nodig??
Sjonniej
Geplaatst: 23-11-04 17:52
Nee hoor het kan ook met een zadel. Maar een longeersingel is wat steviger (gaat niet zo snel kapot) en is er voor gemaakt. Maar een zadel kan ook gewoon hoor.
Mocca
Geplaatst: 24-11-04 10:05
Ja kan inderdaad ook gewoon met zadel hoor Ik weet niet precies hoe het werkt, maar je kan de bijzettouwtjes aan de singel vastmaken, of aan de singelstoten
[edit:typfout]
anne_ponygek
Geplaatst: 24-11-04 11:30
is dat beter ik verzorg een shetlander maar ik kan er niet op rijden maar is het beter om een shetlander met zadel op te longeren(hij word nu niet bereden en vind de singel afschuwlijk als je hem aantrekt probeerd hij te trapppen)
RUBYWHITE
Geplaatst: 24-11-04 11:47
ik hoop niet dat je zadel van zo`n kwaliteit is dat hij na een paar keer longeren met bijzet uit elkaar valt
als er ringetjes aan je zadel zitten kan dat ook prima, veelal wordt voor longeren een longeersingel gebruikt, eenvoudig weg omdat een longeersingel meerdere mogelijkheden biedt om je paard op verschillende manieren en hoogtes bij te zetten.