[AR] [LO] longeren met zadel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

none

[LO] longeren met zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 17:34

Volgens mij is deze vraag al eens gesteld maar ik kon het niet vinden.

Kan je een paard ook longeren en bijzetten met een gewoon zadel? of heb je persé een longeersingel nodig??

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 17:52

Nee hoor het kan ook met een zadel. Maar een longeersingel is wat steviger (gaat niet zo snel kapot) en is er voor gemaakt.
Maar een zadel kan ook gewoon hoor.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 10:05

Ja kan inderdaad ook gewoon met zadel hoor Ik weet niet precies hoe het werkt, maar je kan de bijzettouwtjes aan de singel vastmaken, of aan de singelstoten

[edit:typfout]

anne_ponygek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 11:30

is dat beter ik verzorg een shetlander maar ik kan er niet op rijden maar is het beter om een shetlander met zadel op te longeren(hij word nu niet bereden en vind de singel afschuwlijk als je hem aantrekt probeerd hij te trapppen)

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 11:47

ik hoop niet dat je zadel van zo`n kwaliteit is dat hij na een paar keer longeren met bijzet uit elkaar valt Knipoog

als er ringetjes aan je zadel zitten kan dat ook prima, veelal wordt voor longeren een longeersingel gebruikt, eenvoudig weg omdat een longeersingel meerdere mogelijkheden biedt om je paard op verschillende manieren en hoogtes bij te zetten.

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 20:56

Op de manege (+handelsstal &pensionstal) waar ik de laatste keer stage heb gelopen longeerde ik de meeste handelspaarden met zadel en hoofstel, als ze bijgezet moesten lopen haalde ik de teugels los van elkaar en bond elke teugel aan de singel vast.
Heb nog wel een foto ervan, maar geloof niet dat er dan een zadel opligt, maar werkt precies hetzelfde Lachen.
Een eenvoudige manier, helpt wel.
http://members.lycos.nl/zuiverebron/guppy/img/akri%20en%20ik-%20longeerwerk.jpg
en
http://members.lycos.nl/zuiverebron/guppy/img/akribori%20draf.jpg
wekt met zadel net zo goed. Lachen