[AR] Suede bokkussen, ervaringen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tess

[AR] Suede bokkussen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 11:14

Gisteren weer les gehad, alles ging prima OK dan! maar het viel mijn instructeur op dat ik nogal vaak mijn zitpositie aan het verbeteren was wat het rustig en geconcentreerd rijden niet ten goede komt .
Ik heb het wagentje op de foto hieronder en dat past precies helemaal bij mij en mijn pony , alleen schuif ik dus geregeld van het bokkussen af Bloos! .
Mijn instructeur suggereerde om de zit van suede te laten maken maar daar heb ik toch wat vragen over.
Als het regent lijkt het me heel vervelend, suede neemt ws meer water op dan glad leer, verder denk ik zelf dat het op den duur ook gewoon weer glad wordt.
Ik kan mijn bokkussen niet verstellen en een heel nieuwe laten maken is voorlopig geen optie.
Wie weet raad?

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Tess op 22-11-04 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 11:16

Ik heb een suede zitting op mijn bokkussen omdat ik een leren idd veel te glad vind.
Het enige "nadeel" dat er aan zit is dat je altijd een bilafdruk ziet als je van de bok af komt, die veeg ik er altijd snel weg Haha!
Ik heb er trouwens wel altijd een hoes om heen als ik niet rijd om hem mooi te houden.

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 11:48

Ilindra schreef:
Ik heb een suede zitting op mijn bokkussen omdat ik een leren idd veel te glad vind.
Het enige "nadeel" dat er aan zit is dat je altijd een bilafdruk ziet als je van de bok af komt, die veeg ik er altijd snel weg Haha!
Ik heb er trouwens wel altijd een hoes om heen als ik niet rijd om hem mooi te houden.

Hahaha Haha!
Kan me ook goed herinneren dat ik met je mee ging op wedstrijd en dat je je wagen zo mooi had opgepoetst....inc. achter kussens (daar was per ongeluk toch was ofzo opgekomen Schijnheilig ). en dat ik van voor naar achteren schoof wahahahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 11:52

Hihi, achter op mijn wagen zijn de zittingen idd van leer en daar kan je idd maar beter geen was op spuiten Haha!
Jacqueline gleed alle kanten op Haha!
Wel een tip om je wagen mooi aan het glimmen te krijgen: Pledge meubelspray OK dan!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 11:58

Suede zit heel fijn, alleen als het nat wordt, blijft het lang nat idd. Verder heb ik er nog nooit last van gehad dat het suede weer leer werd.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:29

Mijn ouders hebben op alle wagens suede kussens, geen enkele heeft slijtage of gladde plekken
Het nat worden valt ook wel me aangezien je er op zit, wel worden ook bij ons alle bokkussens altijd afgedekt met hoezen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 17:42

Wij hebben op de tweespanwagen ook een suede kussen.
Met regenen moet je wel zorgen dat hij afgedekt is anders heb je een week later nog een natte kont.

Tess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 17:53

Ik heb inmiddels een ander idee , ik leen efkes een rijbroek met suede of leren kont en probeer dat dan, als het goed gaat kan ik altijd nog besluiten mijn bokkussen opnieuw te laten bekleden.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 19:30

Wij hebben idd ook altijd wat over het suede bokkussen. En dan blijft hij wel droog, als je erop zit wordt hij ook niet nat. Dus bevalt best.