[AR] links of rechts?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Peachy

[AR] links of rechts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 23:12

Ik ga volgend jaar beginnen met mijn 2 ponys in het tweespan te zetten. Nu is de een al volledig beleerd de ander is ook al beleerd, maar met veel minder ervaring. Ze hebben allebei nog nooit in het tweespan gelopen. Maar nu is mijn vraag: Aan watvoor kant zouden jullie ze zetten? Het ervaren paard links, zodat het aan de wegkant loopt? of juist andersom?

misscharmed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 08:47

nou ik zou als ik jou was het paard/pony
die weg loopt aan de van de schots.
want dan kan die niet weg lopen *LOL*

ik hoop dat je hier wat aan hebt Knipoog

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 11:17

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 17:47

Het topic van MoniqueT is idd goed.

De meningen over het inspannen zijn erg verdeeld.
De eene zegt links; hij staat onder je zweep, springt niet zomaar de weg af omdat je ervaren paard er nog staat
De ander zegt rechts; hij staat niet aan de kant van het verkeer, hij kan niet tegen het verkeer aanspringen.

Wij hebben gewoon de kleinste rechts gezet, dan lijken ze tijdens een ritje even groot, omdat de weg altijd wat bol is. Ik heb het idee dat het niets uitmaakt, zolang ze beide goed in het enkelspan lopen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 20:19

Ik had al jaren mijn meest ervaren pony links in het span. Vandeweek een keer omgespannen en dat liep veel beter. Keurig met de buiken tegen elkaar, mijn langboom was niet meer te zien. Het is voor Hero nog even wennen maar ik hou het even zo. Het is dus ook een kwestie van proberen. Ik kreeg Nickey aan de rechterkant voor geen meter in de rechterstelling en nu hij links staat gaat dat wel. Hero is soepel aan bijde kanten dus de stelling blijft bewaard. Hero stond altijd links vanwege het verkeer (hij wordt nergens warm of koud van)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 08:57

Sjonniej schreef:
Wij hebben gewoon de kleinste rechts gezet, dan lijken ze tijdens een ritje even groot, omdat de weg altijd wat bol is. Ik heb het idee dat het niets uitmaakt, zolang ze beide goed in het enkelspan lopen.

En dit is de manier waarop het "officieel" volgens het boekje moet.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 09:18

De kleinste stond trouwens links, foutje.
Maar dat het volgens het boekje is is geweldig, maar anders krijg je zo een peppie en kokkie gezicht op de straat.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 22:34

Ze zijn ongeveer even groot dus daar hoef ik niet naar te kijken, maar ik moet dus gewoon even kijken hoe ze het beste lopen?