Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Waarom willen mensen met Fjorden, Haflingers en Tinkers met "touwtjes" gaan werken ? Ik heb het al eens gezegd, als je een TREKPAARD koopt, waarom ga je dan ineens zo´n dressuurhouding verwachten? Trekpaarden zijn er om hun gewicht op de voorhand te gooien en AF TE ZETTEN NAAR ACHTEREN TOE met hun benen. In de dressuur moeten de achter benen juist eronder komen om het gewicht te dragen. Beetje veel gevraagd voor een trekpaard ras, lijkt mij, al is het best mogelijk. Maar moet dat met dwang bereikt worden?
ik hoor ook wel positieve dingen over de pessoa, maar het is natuurlijk wel in welke handen het gebruikt wordt en ik zie toch veel kinderen ermee die geen idee hebben hoe het werkt of hoe ze het in moeten stellen. Dat kan nooit goed zijn voor de paarden/ponies.
Je leert dat niet van het advies van bokkers, maar van een instructeur en door feeling te ontwikkelen...
felicity schreef:Ik ben niet een penny meisje die niet weet wat ze doet. En hoe kun je oordelen over iemand en zijn paard als je die mensen helemaal niet kent. Je kent mijn fjord toch ook niet.
Het gaat mij erom dat hij wel een beetje werkt aan de longe maar ik wil ook dat hij lekker ontspannen loopt. Onder het zadel loopt hij lekker.
Maar wil dit ook zien aan de longe.
Citaat:ik ben het er gewoon niet mee eens dat mensen elkaar leren paarden in tuigjes vast te zetten. er zitten namelijk wel heel veel meisjes die van toeten nog blazen weten en jij bent ook niet zo kundig als je wilt lijken, anders kwam je niet met de vraag.
Sabbientje schreef:DAn krijg ik alleen maar een engelstalige site waarop ik niets wat met paarden te maken heeft kan vinden.
Lisjuh87 schreef:ik wil alleen maar zeggen dat een pessoa erg gevaarlijk is...ivm stijgeren door iets achter ze en dan achterover slaan...Ik wou het eerst ook maar ben bang dat het mis gaat...probeer eens gewoon dubbele longe