[AR] Staartriem als "rem" ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsiie

[AR] Staartriem als "rem" ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 09:13

Halloow, ik heb een vraagje:
kan je een staartriem ook als een soort rem gebruiken?? wij hebben namelijk voor Patty (mijn verzorgpony) geen broek en nu schuift de singel zegmaar naar voren. Kan je dan een staartriem gebruiken zodat de singel op zn plaats blijft? en werkt die dan ook als rem of niet??

alvast bedankt,

-XX- Ilse

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 09:20

je kunt wel een staartriem gebruiken om de singel op zijn plaats te houden, maar kdenk niet dat at als rem werkt

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 12:40

In een ander topic over de broek zeggen er ook verschillende dat je op de staartriem remt, maar ik denk niet dat je paard het echt lekker vindt als je op zijn staart remt.
Het is beter om een geremde wagen te nemen of gewoon een broek. Het kán zonder, maar liever niet.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 14:48

nee dat zou ik niet doen
ik denk niet dat je paard het fijn vind als je de staartriem in zijn poepert trekt
dat voelt niet echt lekker hoor
dus gewoon met een broek rijden of geremde wagen

groetjes petroes

Asward

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 19:29

je kan de staart tiem inderdaad gebruiken om de singel of het schoftje op zn plaats te houden. Kijk uit dat je hem nie te strak doet!! Als rem?? Nee dat werkt nie. Je krijgt dan het zelfde probleem als met het te strak staat van de rugriem. Het paard kan zich niet langer maken in de boven lijn en dus moeilijker rond komen. Plus net als hierboven al gezegt is, is het absoluut geen prettig gevoel voor je paard.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 21:40

Neehj, idd.. Als rem bedoelde ik het ook niet echt.. *weet ook niet meer hoe ik aan de topicnaam kwam maargoed Bloos * Maar nu loopt ze voor het karretje zonder broek/zogenaamde handrem, nu kan dat nog wel zo af en toe, maar de eigenaresse wil wel op zoek naar een broek voor bij het tuig.. Bedankt!!