[AR] comfort carriages

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Rosemarie

[AR] comfort carriages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 16:39

Ik wil een tweewielige afrij/recreatiewagen kopen. Nu heb ik er eentje gezien bij Terheijden (Confort Carriages). Ik wil meningen horen van mensen horen die er ervaring mee hebben (met de wagen en/of de leverancier). Ik zelf vond de wagen er goed uitzien, maar hoe hij rijdt dat weet ik dus niet!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:23

Ze komen hier wel uit de buurt vandaan, neem aan dat je Terheijden bij Breda bedoelt?

Ken ze helaas niet.

Rosemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 09:15

Ze komen uit Hillegom. Ook in de buurt van Hardenberg (ik geloof Bergentheim) zit een dealer. Hun site: www.recreatiewagens.nl

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 12:28

Wij hebben zelf een 2 wieler van HCA. (www.hcaklarenbeek.nl)
Die bevalt ons erg goed.
Deze is verstelbaar van alle kanten en zo kan je ook het op en neer geschut verhelpen.
Ik weet niet of dat bij deze ook kan, wat ik er zo van zie niet.
Dus dan moet je er rekening mee houden dat het niet zo comfortabel zit, doordat je constant in beweging bent doordat het evenwicht van de kar niet goed is. Zo krijgt het paard ook telkens klappen op zijn schoft.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 13:04

Als je evenwicht niet goed is met een tweewieler heb je volgens mij het tuig niet goed op maat.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:10

Billy schreef:
Als je evenwicht niet goed is met een tweewieler heb je volgens mij het tuig niet goed op maat.

Dit is helemaal de grootste onzin die ik heb gehoord.
Het tuig heeft niks te maken met de balans van de kar.

De balans van de kar is goed als je er met al het gewicht erop, zonder paard ervoor de kar in evenwicht blijft staan, dus het lamoen hangt dan in de lucht. Zakt het lamoen op de grond, dan is het niet goed, staat het bankje op de grond, dan is het ook niet goed.

Dus hier kan een tuig niks aan veranderen.

Rosemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 23:49

Bij deze wagen is de bok recht boven de as gemonteerd. Dus als de wagen op maat is voor het paard moet de balans altijd goed zijn. Er is dus wel de beperking dat je er niet een veel groter paard voor kunt zetten. Dan zal de wagen minder in balans zijn. De bak zelf is op schokbrekers gezet zodat volgens mij het comfort voor de menner wel goed is. Ten minste, dit is het verhaal van de leverancier wat ik graag wil geloven. De wagen is nl veel goedkoper dan die van HCA.

Ik zoek dus eigenlijk iemand die echte ervaring heeft met deze wagen.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 14:44

Het evrschil met die van HCA is dus dat die van HCA aan alle kanten verstelbaar is en voor meerdere paarden geschikt is (ook in hoogte).
Maar als je er toch altijd maar hetzelfde paard voor hebt lopen maakt het niet uit natuurlijk.
Misschien kan je aan de leverancier eens vragen of je een proefritje mag maken?