[AR] [NH] een beetje vastgelopen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

rustyyy34

[NH] een beetje vastgelopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 12:15

halloa,

ik rijd nu al een tijdje nh maar ik ben een beetje vastgelopen. Scheve mond
Rusty mijn paardje heb ik al achteruit, vooruit, wendingen(wendingen vind ze nog wel een beetje moeilijk) en schouderbinnenwaarts (onder het zadel) geleerd maar ik weet niet hoe ik nu verder moet. Verward Grondwerk en loswerken kan rusty ook. Ik ben alles nu een beetje aan het perfectioneren maar dat wordt voor rusty ook een beetje saai. (en ik verlies haar aandacht al een beetje Bloos ) Ik zou wel een nieuwe uitdaging aan willen gaan. Nu is mijn vraag hoe moet ik nu verder en wat kunnen jullie paarden nu zoal? Als iemand nog oefeningen weet die hij met zijn paard al kan maar die ik niet heb opgenoemd wil ik die graag weten. alvast heel erg bedankt.

XXX roxanne en CCC rusty

IngeT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 12:52

Er zijn eindeloos veel oefeningen, in diverse combinaties. "NH" is slechts een basis waarvan je de principes doortrekt in verschillende disciplines, en dat kan gaan van Apporteren tot Z-dressuur Lachen.

rustyyy34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 13:28

aha ik denk dat ik het begrijp alleen wat ik dan nog steeds niet snap is dat stel ik rijd dressuur met een nh tintje maar in dressuur rijd je met strakke teugels en een van de nhprincipes van bijv. hempfling is dat je juist niet met strakke teugels rijdt wat moet ik dan doen?

IngeT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 13:39

Betere dressuur-instructie zoeken Lachen. Verwar hoe dressuur zou moeten zijn, niet met hoe je dressuur vaak uitgevoerd ziet! Je hoeft daarvoor niet naar Hempfling, er bestaan ook "gewone" dressuurinstructeurs die je kunnen leren hoe je paard zelf de weg naar het bit kan vinden. Ik geef toe, ze zijn niet dik gezaaid Lachen.

rustyyy34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 13:45

hihi nee zeker niet. Dus jij vindt toch met ''losse'' teugel?

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 14:22

Hempfling rij met losse teugel omdat hij in het begin het paard zelf zijn evenwicht wil laten vinden en daarna omdat hij op stang rijd.
Wat Inge zegt van het paadr jouw hand laten opzoeken bedoelt ze een zeer lichte bijna niet voelbare verbinding tussen mond en de hand van de ruiter. Het paard loopt nog steeds op eigen benen, maar is nu heel subtiel in een natuurlijk verzamelde houding te rijden. Voor de rest doe je met je zit en heb je de teugels niet nodig.

Leuke dingen zijn hindernissen zoals heuveltjes, balkjes stukken zeil enz.
Verder kun je denken aan VD, maar ook aan oefeningen combineren en uitbreiden. Dus schouderbinnenwaarts in draf en galop enz