Vandaag in de show van de freibergers gezien wat je met PNH kunt bereiken. in 1 woord, geweldig! Ik heb er al veel over gelezen, memory en elise zijn een keer bij me geweest om ea uit te leggen, maar het komt er gewoon nooit van. Ik ben 4 dagen in de week bij mijn paarden, is het een idee dat ik 1 vaste dag pak, en dan die dag me in PNH ga verdiepen? Of schiet je hier niks mee op?
mandybeauty
Geplaatst: 13-11-04 21:12
Dat je ermee begint is al een stap opzich. leuk van Elise en Maaike langs zijn geweest om je het een en ander uit te leggen en te laten zien. Ik denk dat wanneer je eenmaal bezig bent met parelli dat je er op een gegeven moment vanzelf meer tijd in wil steken. Ik merk vaak dat mensen denken dat het doel met PNH of NH in het algemeen is, dat je gaat rond rijden zonder hoofdstel en zonder zadel. Dit is dus helemaal niet zo. Op een buitenritje is het handig om met je paard op een halstertje te rijden en als je zonder zadel kan rijden betekent dit dat je op de goede weg zit om een onafhankelijkezit te ontwikkelen. Het pakket is prijzig, maar ach als je les hebt dan ben je dat na een aantal lessen dat geld ook kwijt en hier kun je altijd op terug vallen, altijd weer nalezen en bij elk paard gebruiken. Ik zou zeggen, ga ervoor en kijk eens op http://www.naturalhorsemanship.nl Hier kun je met al je vragen terecht en have fun
spyro
Geplaatst: 14-11-04 00:35
Hoi Stef Zelf ben ik ook net begonnen met pnh. Ik heb dan alleen het boek en ik heb 1 keer les gehad. Ik probeer het zelf altijd een beetje te combineren. Te spelen met mijn paard en daarnaast de dressuuroefeningen en de buitenritjes te doen. Heb je het boek al gelezen van parelli? Dat is een echte aanrader. Verder zou je om te kunnen beginnen wel voor 1 dag kunnen kiezen hoor, maar al gauw wil je het graag uitbreiden. Ik in ieder geval wel. Het is in ieder geval een begin toch? Alleen is het ook een soort visie op paarden en daarnaast een methode van rijden en spelen met je paard. Je kunt er naar mijn idee wel dagelijks mee bezig wezen zonder er intensief mee bezig te wezen. Pik anders bijvoorbeeld iedere dag iets uit om te doen.
LadyMadonna
Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-04 14:10
ik heb niet het boek gelezen, maar wel e.a. op internet.
Hoe duur is dat boek? Leuk kerstkadootje anders (als het dus echt een aanrader is)
spyro
Geplaatst: 14-11-04 14:39
Hoi Stef Het boek is zoals je weet al in het Nederlands vertaald en is volgens mij rond de 15 of 20 euro. Goed betaalbaar dus In het boek wordt ook duidelijk gemaakt om wat voor soort visie het gaat en hoe je dus beter met paarden om kunt gaan. Daarnaast staan er allerlei oefeningen in en de 7 games worden beschreven. Aan het einde van het boek kun je een soort level 1 test afleggen. Mijn ervaring is wel dat nadat ik een keer les had gekregen, van parelli instructeurs, ik de theorie beter snapte. Maar ik heb al heel veel geleerd door het lezen van het boek Parelli. Het is een leuk begin om mee te beginnen lijkt mij Groetjes en succes