[AR] [VD] Vrijheids dressuur

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Diana_14

[VD] Vrijheids dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 22:38

Hoi,
Ik wou graag wat meningen over vrijheidsdressuur (VD)
Ik wil het ook doen met een friese hengst maar wel de dingen waarbij ik of iemand anders er geen last van heeft.. zoals een voetje naar vorne geven vind ik zelf heel gevaarlijk en steigeren wil bij een kleine pony wel, maar niet met een hengst... denk ik Verward Mag ik a.u.b. ook wat tips? *LOL*

Groetjes Diana

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 22:51

Is die friese hengst van jou? Anders moet je natuurlijk wel eerst toestemming vragen aan de eigenaar Knipoog

Maar je moet maar eens rondkijken op UZ (daar hoort dit topic btw eigenlijk, moet je even temmen Knipoog ) daar staan heel veel topics over vrijheidsdressuur ( [vd] ) .
Begin lekker bij de basis. Halthouden, draaien, volgen, achteruit, voetje geven... En als je wilt kan je daarna wat moeilijkere oefeningen doen zoals buigen en compliment... Steigeren zou ik mijn paard nooit aanleren, maar het is nu niet mijn paard en als je al een hele poos met VD bezig bent en je paard kent moeilijker oefeningen en je hebt het perfect onder controle ga ik het je misschien niet aanraden maar je ook niet tegenhouden.Maar als je bang bent dat je paard het gaat misbruiken ofzo kan je ook dingen leren als iets vastpakken, gapen, flemen, ergens mee zwaaien... Lachen

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 22:56

Kijk eens bij uit het zadel, daar kun je meer over vrijheidsdressuur vinden en daar horen ook de vragen hier over Lachen
Ook kun je kijken op mijn page www.joyce-online.info
Binnekort word hij geheel vernieud, nieuwe kunstjes en andere look, maar goed Knipoog Misschien heb je er iets aan.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 22:58

Verplaatst naar UZ

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 12:31

Kijk ook eens in de sticky bovenaan Uit Het Zadel: Daar staan de belangrijkste uitgangspunten plus websites met informatie over het trainen van de kunstjes. Wanneer komt de update, Joyce? Ik ben erg nieuwschierig.