[AR] [LO] Longeren met slofteugel, rijden???

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

bogie

[LO] Longeren met slofteugel, rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 18:00

Hoi,

Ik longeer mijn paardje altijd met een slofteugel, als ik dit niet doe dan staat ze namelijk een partij te stijgeren of ik vlieg er achteraan door de bak heen.

Maar moet ik nu ook met slofteugel gaan rijden?
Of kan ik een andere oplossing vinden voor mijn longeerprobleem. Verward

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 18:02

Ehm wat heeft met slofteugel rijden te maken met jouw longeerprobleem?

Ik zou longeerles nemen om je probleem op te lossen.

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 18:12

Heb ik gehad, maar ik en mijn instructrice kwamen uit op de slofteugel. Ze kan nu haar hoofd niet omhoog gooien en dus gaat ze er niet zo hard vandoor, waardoor ik haar kan houden.

Dat zandhappen ben ik namelijk na een paar dagen zat geworden. Tong uitsteken

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 18:18

Als je haar niet met slof hoeft te rijden, zou ik het zeker niet doen. Ik moet af en toe in mijn les met slof rijden om hem erdorrheen te krijgen, maar ik doe het ook alleen in mijn les. Ben veels te bang dat ik hem verkeerd gebruik en nu heb ik mijn instructrice die aanwijzingen geeft. Pony die ik ook af en toe rijd, longeer ik ook met slofteugel, maar rijd zonder. Ik zou proberen je paard wat vaker te longeren en op een gegeven moment kijken of hij ook zonder slof gelongeerd kan worden.

En anders zoals Ineke zegt, longeerles nemen.

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 18:26

spokie79 schreef:
Als je haar niet met slof hoeft te rijden, zou ik het zeker niet doen. Ik moet af en toe in mijn les met slof rijden om hem erdorrheen te krijgen, maar ik doe het ook alleen in mijn les. Ben veels te bang dat ik hem verkeerd gebruik en nu heb ik mijn instructrice die aanwijzingen geeft. Pony die ik ook af en toe rijd, longeer ik ook met slofteugel, maar rijd zonder. Ik zou proberen je paard wat vaker te longeren en op een gegeven moment kijken of hij ook zonder slof gelongeerd kan worden.

En anders zoals Ineke zegt, longeerles nemen.

Zoals ik al zei ik heb longeerles gehad.

Maar ook jij vind dus dat ik tijdens het rijden de slof thuis mag laten liggen?????

Ik kreeg namelijk vorige week een opmerking, dat wanneer je met slof longeerd je ook met slof moet rijden. Verward Ik was het er niet mee eens, maar nu hoor ik ook jullie argumenten eens.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 18:38

Als je zonder de slof kunt rijden dan moet je dat ook doen. Iemand die zegt dat je na het longeren met de slof MOET rijden is een beetje vreemd, daar is niets van waar.

Dus ik zeg ook, alleen longeren ermee en rijden zonder !!!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 18:42

Ook longeer is wel eens met slof, zodat het paard lekker los is en dan kan je daarna lekker rijden, omdat hij er dan al doorheen is.

Ik ben zelf geen voorstander van slof, maar van mijn instructrice moet ik af en toe gewoon even. Verplicht is het natuurlijk niet, maar ze zegt dat het het rijden voor mij dan makkelijk maakt. Maar het is dan ook niet meer dan 1 keer per week. Ik ben veels te bang dat het rijden zonder slof anders niet meer lukt.

Dus als je zonder kan moet je dat juist doen. Geen onnodige dingen eraan hangen. Je zegt dat het met longeren nodig is en dan heb je hem er ook om.

Samo

Als je paard je met longeren door de bak trekt, kun je misschien een longeercirkel afzetten in de bak. Dat longeert al een stuk fijner.

Kyra

ik denk dat jouw paard met het longeren een loopje met je neemt. Toch belangrijk dat jouw paard naar jou gaat luisteren.

Wat betreft het rijden: als je op een bepaalde manier met bepaalde bijzet longeert hoef je dat niet bij het rijden ook te doen.
Je moet er goed over nadenkenwil je zoiets doen. Heb je problemen met het rijden dat er daarom met zo'n raar argument gekomen wordt?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 19:43

Wat is er gebeurd met de gewone bijzetteugels? Waarom moet er een slofteugel aan? En rijden en longeren moet je als twee aparte dingen zien. Met longeren mis je namelijk het belangrijkste, je benen en je zit.

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 01:16

Bedankt voor jullie reacties, ik dacht het wel.

Alleen die longeerlessen hebben toch geen nut voor mij en mn paardje. Weet iemand daar nog een oplossing voor????

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 09:57

Misschien eens een andere instructrice nemen die wél een oplossing weet voor het longeerprobleem?
Wij kunnen hier achter de computer niet zien wat jouw paard precies doet, dus dan is het moeilijk om een goed antwoord te geven wat je er aan kunt doen. Dat moet je toch echt live zien...misschien sta jij wel op de verkeerde plek en geef je op die manier je paard ook iedere keer de kans om te gaan rennen en trekken.

IngeT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 10:25

Als je paard gaat bokken en rennen bij het longeren (zonder slof), dan verstopt het gebruik van de slof alleen maar het probleem dat er iets fout is gegaan bij je longeertechniek. Je bent een beetje bezig met symptoombestrijding, en niet met het oplossen van WAAROM je paard gaat rennen en steigeren. Als je paard gaat rennen, probeert ze je iets te vertellen op de enige manier die ze kan. Een slof is dan alsof je haar mond toeplakt met hele sterke tape, zodat ze niet meer kan roepen, maar de reden waarom ze ging roepen is er niet mee weg.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 13:08

ik zpu zeker geen slof gebruiken...probeer eens een gogue of pessoa...dat vind ik iets vriendelijker. als je met een slof verkeerd werkt verpest je heel je paardje!