[AR] [NH] Natural horsemanship

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

spyro

[NH] Natural horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 23:48

Hallo allemaal Lachen
Ben mij aan het verdiepen in nh. Heeft iemand misschien op dit forum de dvd van Emiel Voest in zijn bezit (en ook bekeken natuurlijk)?
Zo ja wat vind je ervan, waar heb je hem gekocht en hoe duur was deze?
Ben nu zelf bezig met het boek van pat parelli. Ik vind het alleen best moeilijk om het vanuit het boek in de praktijk te brengen.
Nu zijn daar dus wel level pakketten van te krijgen, maar deze zijn zo mega duur.
Hoor graag van jullie OK dan!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 00:02

Ik heb niet de dvd, maar wel de video gehad. Alleen de video fase 1. Die heb ik volgens mij een keer overgekocht van een bokker, en nadat ik hem gezien had ook weer verkocht Lachen Ik vond zelf de video niet heel boeiend, maar toen was ik ook al langer met NH bezig.
De boeken van emiel voest vind ik zelf heel fijn werken, en makkelijk in de praktijk te brengen.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 10:06

Wat er op 1 dvd/boek van Voest staat komt qua niveau ongeveer overeen met de eerste paar oefeningen van Parelli. Maar daarna (je bent daar snel doorheen) gaat Parelli veeel verder!
Kijk anders eens op ebay/ marktplaats voor 2ehands paketten.
Maar ze zijn écht de moeite waard!
Hier kan je nog veel meer vragen stellen over NH: www.naturalhorsemanship.nl

Veel plezier Knipoog

spyro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 22:42

Hoi Lachen
Bedankt voor de reakties. Ik ga gelijk even op zoek.
Groetjes spyro

bandolero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:21

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op de site en wil erg graag reageren op de NH reactie's.
Ik heb nu 2 jaar les in het NH ship en vind dit de methode om te communiceren met paarden!,
Voordat ik met dit alles begon, was ik ten einde raad met m'n paard, ik wist echt niet meer hoe ik met zijn gedrag om moest gaan.
Ik heb zelfs op het punt gestaan om hem te verkopen!.
Ben blij dat ik dat nooit gedaan heb, ik heb 'n heel ander paard terug gekregen en kan veel beter met zijn gedrag om gaan, zijn karakter heeft hij gehouden, maar wij hebben nu een hele goede band met elkaar!
groetjes Bandolero

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 08:45

Het lijkt mij vooral handig dat je je concentreert op 1 manier van het communiceren op NH gebied. Het lijkt met niet overzichtelijk om meerdere methodes (hoeveel die ook op elkaar lijken, vaak zijn er toch essentieele verschillen) door elkaar toe te passen.