[AR] [LO]Longeren niet onder de massa

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Scott

[LO]Longeren niet onder de massa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 22:18

Loop al enige tijd met paardje bij Bodegrave (knie op slot) heb hem nu 1,5 week moet longeren. Nu zet mijn paardje tijdens het longeren in de galop zijn buitenachterbeen niet onder de massa maar zwaait zeg maar uit met dit been (gebeurt aan beide kanten) waardoor hij snel omspringt en overkruist gallopeert, op bodegraven hebben ze hier niets overgezet maar wil toch weten wat ik hier aan kan doen. Tijdens het rijden kan je hem achter meer bijelkaar houden, maar gebeurt ook bijv. in de bocht dat ie overspringt. Pessoa gelongeerd maar dan doet hij het nog. Dacht nu zelf aan dubbele lijnen. Maar wie heeft hier nog meer tips voor.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 23:47

Ik verplaats het even naar UZ.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 10:20

Ja ik zou ook kiezen om met dubbele longes te gaan werken, alleen als je dit nog nooit gedaan hebt, moet je niet zomaar aan beginnen.
Het feit met dubbele longe werken, is dat je het paard gaat rechtrichten en de volte evengroot houd. Succes ermee.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:28

Wat Bets zegt, met dubbele longe. Maar als je het niet kan even iemand opzoeken om je wat hulp te laten geven, want anders doe je er meer mee fout dan dat je goed kan doen.

Flirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:10

misschien helpt het om met pessoateugel te longeren dit zorgt dat de achterhand er goed onder komt en dat hij van voren laag blijft. Je kan het natuurlijk altijd wel lenen van mensen bij jou op stal of zo.

Flirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:10

misschien helpt het om met pessoateugel te longeren dit zorgt dat de achterhand er goed onder komt en dat hij van voren laag blijft. Je kan het natuurlijk altijd wel lenen van mensen bij jou op stal of zo.