xyzutu2 schreef:Freestyle zelf is eigenlijk niet zo veelzeggend. Je hebt oop western-freestyle waarbij je een kur verkleed rijdt. Ik denk niet dat freestyle vrijheidsdressuur is, maar stuntrijden: Dus opspringen/afspringen/meerennen terwijl je paard over de hoefslag galoppeert. De Future Guys doen Freestyle op die manier. Of het handig is om je paard aan te leren weet ik niet, ik zou zelf niet weten wat ik ermee zou moeten doen. Ik dacht trouwens dat er ook wel nh is die freestyle wordt genoemd, maar dat ik dacht ik zonder zadel/hoofdstel/halsring of wat dan ook rijden.
Wat verwacht je er zelf van?
wat ik ooit heb gezien van freestyle is om in een afgezet stuk of longeerbak/ paddock je paarde en halster om te doen en zelf met een halstertouw te gaan staan een stuk in je linker en een stuk in je rechterhand... bij het ongelijk heen en weer (op en neer) te laten gaan van het halstertouw, moest het paard draven, bij rondjes draaien met de uiteinden moest het paard galoperen.
wat ik van emiel voest heb gezien (maar dat is al heel lang geleden), dat hij in een ring een jong paard vertrouwen gaf en er later op zat met alleen een touw om zijn hals, hij kont het dier sturen met zijn zit en benen.
dus wat ik er echt van moet verwachten weet ik niet, ik krijg de training ook om een reden tussen mij en mijn pony.