[AR] [LO] aanvallen als je wilt logeren !!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

hafgirl

[LO] aanvallen als je wilt logeren !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 19:52

wallace heeft de man bij wie ik rij gekocht uit bethanie je weet wel het opvoedingscentrum voor kinderen

ik ken iemand die zegt dat hij daar mishandelt werd tja door die kleine kinderen daar die nix van paarden weten

dus wallace was ook heel loom, happerig, en nerveus
nu wouden we hem logeren om wat conditie erin te brengen en gelijdelijk aan op te bouwen, mja zo dachten we Verward
kapoom op en logeer touw en zweep , mijn vriendin had de zweep vast en wou die aan mij geven, wallace zag dat en reageerde als volgt!!

oren plat, omdraaien naar mijn vriendin en volle galop achter haar aan tot ze achter het hek stond, hij wou zich omdraaien en naar mij komen, maar die heb ik ens ff tegen gehouden met een paar gemene harde worden
PAS MA GOED OP E MANNEKE OF GE MAAKT WAT MEE
was ma op kwaad over te komen
ma hij stopte, onder zadel is em wel lief ma?? hoe kan zoiets gebeuren, zelfs zonder zweep doet em hetzelfde voor 2 meisjes van 16 is het nie zo leuk als je een patat van een haflinger (hij is nogal groot) op je af ziet komen, in een kwade bui!! HELP ME!! Huilen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:25

Ik neem aan dat je longeren bedoelt in plaats van logeren?

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:02

ik zou sowieso je zweep zelf heel de tijd vasthouden, en als hij op je afkomt, niet eens de kans geven.. ik zou hem gewoon weer met 'geweld' terugjagen met je zweep.. tis behoorlijk dominant als hij je wegjaagt..

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:02

ik zou eens een ervaren iemand met veel overwicht deze pony laten longeren. Voor 2 meiden van 16 die zich geen raad weten lijkt me dit niet echt veilig. Veel succes.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 12:08

Dit heb ik ook gehad met mijn paard.
Hij viel mij dus echt aan,gericht trappen e.d.

Later bleek dat hij enorm last van zijn rug had,en dat het "rond" lopen op een volte hem gewoon pijn deed.

Als jouw paardje hier nu geen last van heeft,
kan ik je adviseren om geduld te hebben.
Misschien heeft ie wel een tik overgehouden van het mishandelen waar je oversprak.
Dus zul je opnieuw zijn vertrouwen moeten winnen.

Als het nou mis gaaqt,afstraffen met je stem en niet met de zweep.
Want dat is waarschijnlijk hetgene waar hij bang voor is.

Succes ermee,
en denk aan je eigen veiligheid!

hafgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 15:10

zelf een ervaren iemand kreeg em niet gelogeert. nu blijkt dat als iemand hem opjut of zovoort. bv zoals vandaag in de club de lesgeefster ann, liep achter em aan omdat em helemaal nie wou galoperen en mijn vriendin die zaterdags op em rijd heeft bang om hem "pijn" te doen. hierdoor krijgt em ook een eigen willetje, ma ik kan er nix aandoen omdat het haar verzorgpaard is en de eigenaar geeft er niet veel om alleen als het over de koets gaat. :s sja. hij wou dus ook de lesgeefster of instructrice aanvallen . mja, op woensdag mag ik op em rijden en voor mij heeft em wel respect omdat ik het hem afdwing tegen mij kan em niet onozel doen want dan weet hij het wel. mijn vriendin lesgeven zou je zegge : , HA ! die is eigenwijs en zegt da ik haar nie helpen moet! en met die zweep ja, we waren nog nie begonnen met LoNgeren (:)) ) zij was de zweep halen terwijl ik hem de kaptoom opdeed en ze wou die toen aan mij geven. ik moet wel zeggen dat ik me achteraf DOOD gelachen had . mja daarmee is de zaak nog nie opgelost. hij bijt ook enorm veel en valt zijn mede makker in de wei ook aan. TE DOMINAT DA MANNEKE!! mja xxxxxxxxxxx

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 20:08

het is trouwens loNgeren
logeren doe je als je bij iemand overnacht

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 20:35

Zweep verricht wonderen bij dit soort problemen.

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 11:15

Ik weet niet of je paardje reageert op je stem? maar dat zou in dit geval wel erg handig zijn. Ik zou het zonder zweep gaan proberen als je paardje op je stem reageert. Waarschijnlijk is hij bang voor de zweep. Als je hem dan met de zweep wilt afweren gaat ie juist bokken, steigeren enzovoort.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 12:51

Ik zou eerst kijken wat er gebeurd als je nog een keer met de longeerzweep naar hem toe loopt (alleen er op af lopen, verder niks doen) Dan kan je waarschijnlijk zien of hij erg echt bang van is of dat hij niet luistert en dominant doet. Ik zou in beide gevallen hulp zoeken, maar het makt wel wat uit voor wat je gaat doen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 16:09

Libertylove schreef:
Ik weet niet of je paardje reageert op je stem? maar dat zou in dit geval wel erg handig zijn. Ik zou het zonder zweep gaan proberen als je paardje op je stem reageert. Waarschijnlijk is hij bang voor de zweep. Als je hem dan met de zweep wilt afweren gaat ie juist bokken, steigeren enzovoort.

Maar misschien negeert hij je stem en vliegt hij alsnog op je af. Als je dan een zweep in je handen hebt, loopt hij zeerwaarschijnlijk om je heen.

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 14:52

Wallece is zeker niet mishandeld in Bethanië. Integendeel, ze hebben hem daar te veel zijn zin laten doen! Er zijn daar weinig mensen die echt kunnen rijden... Wallece is iemand die moet merken dat jij de baas bent. Dat werd daar niet echt getoond. Hij is wel eens serieus lastiggevallen geweest door kinderen, maar deze kinderen waren niet van Bethanië. Sinsdien heeft Wallece het niet meer zo voor kinderen. (wat wel een probleem was in daar aangezien er nogal veel kinderen rondlopen Lachen

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 17:27

Mijn newforest valt ook aan met longeren.. ook al doe ik het zonder zweep. ( met zweep is het zoiezo erger)
ik word er schijtziek van omdat iedereen zegt dat je m eens een goede klap moet verkopen maar dan ben ik dus allang half dood omdat hij echt aanvalt en trapt en stijgerd...
ik zoek zelf ook nog steeds naar een oplossing.
eerst ging longeren met dubbele longe wel goed doordat dat als hij naar je toe komt je hem kan tegen houden met de buitenste lijn
helaas is dat tijdperk ook over en ik hij er nu achter gekomen dat als hij achteruit loopt hij je ook kan raken Scheve mond
misschien kan je dat wel eens met hem proberen
[/i]

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 14:57

Hoe lang heb je deze haflinger?

De achterliggende gedachten van longeren is dat je je boven het paard zet omdat je hem van je weg stuurt. Jij bepaald daar of het paard naar voren gaat of niet. Een paard die de touwtjes zelf in handen wil houden zou hierop zoals hier kunnen reageren.

Ik zou zeggen laat het longeren even zitten en begin met de basis. Dus leren respect te hebben voor de mens en aan de kant te gaan wanneer dat gevraagt word. Daarbij mag het niet duwen trekken, happen, bovenop je gaan staan en ga maar door. Puur dus opvoeding. Gaat dit goed, dan zou longeren al veel makkelijker gaan.
Weet wel dat je respect niet krijgt door geweld, maar dat je die moet verdienen door eerlijk consequent gedrag.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 15:03

ik heb het idee dat wallace geen respect heeft voor jou of de andere mensen om je heen. ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn haflinger. als ik wou longeren kwam hij naar me toe en ging steigeren. Ik heb hier hulp bij gezocht van een ervaren instructeur. Wij hebben hem toen samen eerst geleerd wat er van hem verwacht werd en waar zijn plaats was. Onder mij en mijn instructeur Haha!
We zijn hier zo'n 2 maanden mee bezig geweest voor we hem aan de longe deden. Het longeerwerk snapte hij meteen doordat we zoveel loswerken met hem hadden gedaan. Na een maand ben ik hem gaan inrijden en sindsdien is hij (bijna altijd blijft een haf he Verward ) superbraaf...
Ik denk dat de beste oplossing is om een instructeur te zoeken die ervaring heeft met het werken met 'moeilijke' paarden.. succes ermee

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:41

Ik zou een goede instructeur erbij halen. Maar probeer ook tijdens het longeren je haf binnen de driehoek van je lijn en longeerzweep te houden.
De longeerzweep hoort als drijfmiddel gebruikt te worden, dus houd die goed achter hem, zodat hij niet de kans om naar jou toe te komen. Hij moet dan blijven lopen.
Ik zeg dat niet dat bij jou werkt, maar bij de paarden op mijn werk heeft dit wel geholpen, wanneer ze naar mij toe kwamen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:03

mijn paard deed het ook; het is een dominantie probleem. de join up wil weleens helpen, en als hij je aanvalt flink aanpakken, das echt niet zielig. paarden onder elkaar delen hardere klappen uit. gewoon een flinke schop onder zijn kont (niet in de buik!!!!).