ik heb via een vriendin sinds kort een super shet als verzorgpaardje.. zelf ben ik al sinds mn 4e met paarden bezig, heb er een opleiding in gevolgd (groenhorst college) en heb veel ervaring met (groene) paarden..
het enige probleem is dat ik wel ervaring heb met mennen met ervaren paarden en het inrijden van groene paarden ik heb alleen nog nooit eerder een groen paard voor de kar beleerd

hier wat info en vragen aan jullie, verder zijn alle handig tips van harte welkom!!

mijn supershet is een ruintje van ruim 2,5 jaar oud, hij is sinds juni dit jaar gecastreerd. ik ben nu ruim 2 weken met hem bezig en hij is echt verbazend braaf.. naast de fiets draven doet hij zonder problemen, reageren op commando's als ho, stappen en draf doet hij nu ook goed.
hij loopt 24 uur per dag in de wei en er is tot nu toe weinig mee gedaan dus hij heeft een conditie van nul komma nul

ik ben nu begonnen met kleine stukjes fietsen, leren wennen aan een bitje en hoofdstel en wat longeren om commando's aan te leren..
ik heb gelukkig nog wel even de tijd dus doe lekker rustig aan met hem maar tot nu toe gaat het echt super en accepteert nieuwe dingen heel goed en is super braaf en heeeeel erg knuffelig

hij is gelukkig trouwens ook al redelijk verkeersmak.. grote vrachtwagens zijn nog wel eng..

hij staat nu dus nog fulltime is een grote wei met andere paarden en hij si dus lekker sociaal (is ook de bedoeling want hij moet ooit in 2 span komen te lopen

en wat adviseren jullie aan voer? hij krijgt nu 1/4 schep muslie en 2 a 3 x in de week 1/2 schep slobber.. hij vertikt het helaas om brok te eten ook als ik het door de muslie roer.. dus wat raden jullie aan..
er wordt dus nu ong 2 keer per week aan meneers conditie gewerkt en de rest van de week aan andere dingen en commando's gewerkt

iemand tips voor de toekomst, conditietrainig en voeding?
alvast hartelijk bedankt van een hele lieve shet en een trotse verzorgster..
groetjes
Chell
p.s. binnenkort foto's