[AR] Menners met concourswagen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

[AR] Menners met concourswagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 16:07

Zijn hier ook menners die met een concourswagen rijden? Ik heb zelfs meerdere meerdaagse tochten gemaakt met mijn pony en mijn wagen. Bosritten (goede vering hoor!) en tochten over de heide, maar ook over de weg is een concourswagen een heerlijk vervoermiddel. Foto: zie profiel.

Wat voor wagen rijden jullie en waarom?

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:15

Ik rij met een Clever Marathonwagen. Wij hebben deze kar omdat we wedstrijden rijden, en daarvoor een lichte en wendbare wagen hebben.
Afbeelding

Afbeelding
Dezelfde kar. maar dan met Lasagna ervoor, net voordat ik begin aan mijn dressuur (wedstrijd Etten-Leur 26 september j.l).
Ik ben zeer tevreden over deze wagen, rijd lekker, nog geen verbeteringen kunnen vinden. Gewoon een heerlijke stabiele wagen! Lachen

iloveperry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:26

wij hebben ook een marathon wagen, ik zoek even een foto op.....

ze zijn wendbaar, op alle tereinen te gebruiken, we kunnen het 1, 2 en 4 span er voor doen, makkenlijk schoon te maken.

gewoon helemaal top

(foto komt zo)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:41

Wij hadden een concourswagen om enkelspan dressuur te trainen. Toen ik was fanatieker ging mennen hebben we een marathonwagentje aangeschaft voor enkelspan pony (100 kg). Een geweldig ding, super licht en doet het goed in de marathon. Al ben ik bang dat er weinig van over blijft als je hem goed op een paal parkeert.
Foto's in mijn profiel.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:08

Haffielover schreef:
Ik rij met een Clever Marathonwagen. Wij hebben deze kar omdat we wedstrijden rijden, en daarvoor een lichte en wendbare wagen hebben.
[image]

[image]
Dezelfde kar. maar dan met Lasagna ervoor, net voordat ik begin aan mijn dressuur (wedstrijd Etten-Leur 26 september j.l).
Ik ben zeer tevreden over deze wagen, rijd lekker, nog geen verbeteringen kunnen vinden. Gewoon een heerlijke stabiele wagen! Lachen

Zie ik dat goed ??? dressuur in een spijkerbroek Haha!:D

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 19:56

Wij hebben ook zo'n Cleverwagen. Vroegah hadden we ook een soortemet concourswagentje, maar nu ik met mijn fijn geveerde bokkussen rondtour wil ik nooit meer zo'n oncomfortabel wagentje!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 20:00

Ik ben nog opzoek naar een concours wagentje.
Eigenlijk naar een marathon wagen, maar dat valt voor dit studentje ietsje buiten haar budget helaas.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:10

Op dit moment helaas nog niet.
Ben wel rustig op zoek en hard aan het sparen (lees:ik moet nog even Tong uitsteken).
Hoop in het voorjaar een leuk marathonwagentje te hebben staan voor mijn welshje(s).
Nu rijdt ik op mijn mooie rode blokkedoos zonder vering Haha! (sorry karretje, je bent best liev Tong uitsteken)

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:18

Ook wij hebben een Clever marathon wagen, lijkt wel op die van Haffielover.
Ook wij hebben er alleen maar goede ervaringen mee. En vooral het bokkussen is ideaal, echt goed geveerd!

Verder hebben we ook nog een 2-wieler van HCA, ook ideaal als je met maar 2 mensen weg gaat. Lekker licht, zeker hier op de veluwe.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:19

Pinky_girl schreef:
Op dit moment helaas nog niet.
Ben wel rustig op zoek en hard aan het sparen (lees:ik moet nog even Tong uitsteken).
Hoop in het voorjaar een leuk marathonwagentje te hebben staan voor mijn welshje(s).
Nu rijdt ik op mijn mooie rode blokkedoos zonder vering Haha! (sorry karretje, je bent best liev Tong uitsteken)

Ja, jou rode blokkendoos zonder vering is best liev, die heb ik ook in het klein Knipoog.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:21

Een baby blokkendoos Knipoog Tong uitsteken

*spaart hard door*

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:25

Afbeelding

Afbeelding

De rode wagen voor "familie-uitjes" en de blauwe voor het bos en mijn menlessen. Eerlijk? Sinds de blauwe klaar is, wordt de rode weinig meer gebruikt.[/url]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:25

Ik heb ooit een concourswagen gehad maar deze is dwars door midden gebroken toen ik dacht dat ik best even over een dun boomstammetje heen kon rijden in het bos Bloos!
Hij reed wel erg lekker.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:33

Wij rijden natuurlijk wel met concourwagens, op de concoursen! Tong uitsteken Voor de training hebben we de keus wat we nemen, een concourswagen (gebruiken we om meer wedstrijdgericht te trainen) een dresseerkar (jonge pony's), 4-zitter recreatiewagen (enkelspan in de bossen) en een marathonwagen (meerspan in de bossen). De laatste 2 kunnen voor zowel enkel als meerspan gebruikt worden, maar voor het gemak laten we de boom/burrie er gewoon aan zitten. Persoonlijk rijd ik het liefste in de concourswagen, lekker licht. Maar onze hackney's lopen er ook mooi voor, als ze niet te veel gewicht erachter hebben, en dat is gewoon kicken! Haha!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 09:38

Dat vind ik ook het voordeel: het lichtgewicht. Haha!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:56

lageveld schreef:
Zie ik dat goed ??? dressuur in een spijkerbroek Haha!:D

Ja ik reed mijn dressuur in een spijkerbroek. Ik start niet voor de KNSH, dus verder maakt het mij niet uit. Knipoog. Heb er iig ook nix van gemerkt op mijn cijferlijst. (was aan het einde v.d dag 4e v.d 13) Ik kan wel in een rijbroek gaan, die heb ik hier nog genoeg liggen, witte, maar mijn papa die draag geen rijbroeken en heeft ook geen rijlaarzen Haha! . Dus ik rij gewoon met spijkerbroek, ik rij nu nog lekker voor me plezier mee, en later kan ik altijd "echt netjes" gaan rijden, en dat doen we zeker ook als ik voor KNHS ga rijden Lachen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 15:09

Ik heb een marathonwagen van HCA helemaal naar wens laten bouwen met alles wat ik nodig heb. Hij is onafhankelijk geveerd en op vier wielen geremt. Ik heb niets anders meer nodig. Het was wel een hele uitgave (nederlands gebouwde wagens zijn flink aan de prijs) maar ik heb wel een betrouwbare wagen (al drie keer op zijn kant gelegen, doet hem niets)
Ik wil eigenlijk nog een concourwagen om zelf op dressuurwedstrijden te kunnen gaan. Ik kan de marathonwagen niet alleen laden in de bus. Een concourwagen wel. Moet nog een mooie in shetlandermaat vinden.

Ik heb ook met de Clever wagen van mijn vriendin gereden. Op zich een hele prettige wagen maar ik vond wel dat hij snel de neiging had wat slingrig te zijn in galop. Ook koste het veel tijd om de tweespanboom eraan te krijgen incl spoorstokjes. Daarnaast liep het spoorstokje incl tuig steeds tegen het wiel aan (ook als de pony's goed trokken, mn in de bochten) Resultaat slijtplek op mijn strenguiteinde en contsant een raar gehoor.
Hebben andere Clever wagen rijders hier ook problemen/ ervaringen mee?
Alles was goed bevestigd.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 15:19

Citaat:
een betrouwbare wagen (al drie keer op zijn kant gelegen, doet hem niets)

Hoe doe je dat?

Dat is mij nog nooit gelukt, gelukkig. *klopt het af*

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:30

mijn paard heeft een peesblessure en moet stappen voor een licht wagentje... ik hebeen concourswagentje voor haar gekocht. een heerlijk ding. het enige wat ik mis is het vaktje onder de bok en het bokkussen. deze zaten er bij mij niet op en op mijn eigen kar wel. maar ach... ik ben er verder heel erg blij mee!!!

Afbeelding

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 03:55

PeruaansePas schreef:
Hoe doe je dat?

Dat is mij nog nooit gelukt, gelukkig. *klopt het af*

Iets te hard door de bocht met een tweespan en met twee wielen op een dijkje, een keer de pony's samen op hol en tegen een boom aangeknalt en de sloot ingerolt en een keer door de bocht met het enkelspan en een boomstronk meegepakt.
Allemaal dikke pech en niets te maken met construktie van de wagen (of de pony's).

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 08:38

napie schreef:
Hebben andere Clever wagen rijders hier ook problemen/ ervaringen mee?
Alles was goed bevestigd.

Wij hebben met onze wagen nog niet tweespan gereden, maar al wel de bomen twee keer verwisseld en dat ging erg makkelijk. Pinnen eruit, lamoen eruit, langboom erin, pinnen erin OK dan!
Ik kan je in januari meer ervaringen geven, dan gaan we tweespan rijden Knipoog

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:11

Ik heb alleen maar goede dingen gehoord over Clever wagens. De man van wie wij onze wagen hebben gekocht heeft ook flink wat meegemaakt met zijn vorige wagen. Paarden gingen ervandoor (2span). Hij is va nde wagen afgevallen. en de paarden zijn 6km? (ong) naar huis toe gerend, over een dijk heen. De hele tijd lang is deze wagen op zijn wielen gebleven ook in scherpe bochten. Jammergenoeg zijn toen zijn paarden vol gas op een auto in gerend, paarden hadden gelukkig nix, alleen de wagen totalloss, wat ook te verwachten is dan. Maar ik vind dat je dan toch een hele stabiele wagen hebt . We hebben nu dezelfde soort wagen. En ik merk er in galop oif wat nix va ndat ie wat sliperig word, hij is wel makkelijk om te zetten, dat vind ik het voordeel .

@ Nappie, ik zou werkelijk waar geen idee hebben, wij hebben geen 2 halfingers, dus hebben ook nog geen 2span gereden, maar hiervoor is er wel een paar maandjes 2span mee gereden, en ik heb geen spijtplekken gezien op mijn wielen ed. Lachen, Ook heb in de langboom er nog niet opgehad, dus ook daarover kan ik nix zeggen Knipoog

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 11:40

@ napie: vervelend zulke ongelukken.
@graciaxxx: prachtige wagen!!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:08

ik ben nog aan het kijken en vooral sparen.
Ik rij nu met een marathon wagen van mijn instrutrice.
Maar het wordt wel een marathon wagen aangezien wij hier vooral in het bos rijden.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 18:29

Dennis schreef:
Ja, jou rode blokkendoos zonder vering is best liev, die heb ik ook in het klein Knipoog.

Zou die rode blokkendoos dan toch erg popijopie zijn? Knipoog
Ik heb hem namelijk ook :p En hij is best liev ja Knipoog