[AR] [LO] Longeren....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[LO] Longeren....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:09

Hoi iedereen!!!

Ik heb een vraagje aan jullie!!! Hoe oud moet een veulen zijn om hem te longeren? En hoe kan je daar het beste mee beginnen?

Groetjes!!!

Asward

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:20

he, het ligt aan veel dingen wat je met je paard kan doen wanneer. Maar ik zou zeker wachten tot dat je paard zeker enigzins is uit gegroeid. Dus een jaar of drie vier. Veel mensen zijn het hier zeker niet mee eens. Maar mijn menig is Je kunt je paard altijd nog in mekaar rijden begin daar dan iniedergeval niet mee als je zeker weet dat het fout gaat. Met longeren zet je al gauw druk op pezen, banden en kapsels die nog niet helemaal zijn uitgegroeid en nog slap zijn. Wat je wel kan doen is als je paard/pony twee is geweest, peesbeschremers om en in de bak lekker laten rennen, kunnen ze de longen lekker op rekken en lichte spier ontwikkeling. Ga in het midden staan met een longeerzweep en drijf hem/haar door de gehele bak. Gewoon los, zowel links als recht om. Stap wel even uit aan de hand zodat hij/zij op adem kan komen. Suc7!!!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:32

wanneer een veulen oud genoeg is om gelongeerd te worden is het geen veulen meer Haha! .
Minstens 2.5 jaar en niet te vaak, longeren is belastend voor de gewrichten.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 23:40

ik ga met asward mee!!!
@katleentjuh:met 2,5jr is het ook nog een veulen dus nog te vroeg om echt te gaan longeren...dan vind ik de opties die asward noemt toch prettiger. gewoon lekker los in de bak en wat grondoefeningen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:55

Bedankt voor jullie reacties!!!! Ik heb niet zoveel verstand van longeren maar ik wist echt niet dat het zoveel impact heeft op de spieren van het veulen enzo! Vet blij dat ik het eerst aan jullie heb gevraagd want ik dacht dus echt dat het geen kwaad kon! Ik zal dus nog ff geduld moeten hebben.

Bedankt allemaal!!!