Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
wyko schreef:De man waar ik mijn koetsiersbewijs heb gehaald heeft voor zijn paarden (ook ruim 1.80) ook een 2-wieler. Dus ze zijn er wel.
Wij hebben ook een 2 wieler (foto staat op 2 wielige wagentjes en profiel). Die is ook helemaal verstelbaar in hoogte, dus ook geschilt voor een groot paard. Alleen moet je van te voren denk ik even aangeven dat je een groot paard ervoor hebt, zodat ze het lamoen breder kunnen maken.
napie schreef:Ja, dat is een wagen van HCA, Klarenbeek niet? Hun kunnen prima je wagen op maat maken omdat ze je wagen naar wens kunnen bouwen. Kijk maar op www.HCA-klarenbeek.nl. Ze staan ook op Paard en Koets. Ik weet dat de Robin Hood Stables (van de shires) ook tweewielers verkoopt voor shires dus daar past jouw paard ook voor. Je moet het wel eerst een keertje uitproberen voor dat je er een koopt want het zit niet altijd echt lekker (hobbelig, je veert mee in de draf)
wyko schreef:De 2-wieler van HCA is verstelbaar (het bankje kan naar voren/achteren) zo kan je het evenwicht goed zetten en als dat dus goed is, dan hobbeld en wiebelt de 2 wieler niet.
Dus dat wiebelen en hobbelen is gewoon een kwestie van goed afstellen.
viola schreef:Ook als is de wagen goed in evenwicht dan gaat het lamoen toch nog met de bewegingen van het paard mee en de wagen dus ook? Of heb ik het mis?
Ik snap dat het gewicht dan niet meer op de schoft leunt, maar het beweegt dan toch nog wel, al zal het zeker minder zijn.