[AR] Mendiploma

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

minka

[AR] Mendiploma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 23:17

Ik denk erover om m'n mendiploma te gaan halen, maar ik weet er echt helemaal niks van en heb er ook nog nooit iets mee gedaan. Een vriendin van mij heeft hem al gehaald en die had al geruime ervaring en vond het erg moeilijk. De vraag is nu; Moet ik er wel aan beginnen, ik ben nu natuurlijk een mega dummy...

Asward

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 10:40

he, waarom denk je dat die cursussen gegeven worden?????????? om te leren hoe het moet. Ik heb enkelspan en twee span curus gedaan vooral om te mogen strarten op de wedstrijden. K heb er echt wel wat aan gehad. Dus gewoon doen!!!!!!!! Suc7!! OK dan!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:35

Asward schreef:
Ik heb enkelspan en twee span curus gedaan vooral om te mogen strarten op de wedstrijden.

Dan heb je het dus mooi voor niets gedaan, want daar is een menbewijs dus echt niet verplicht Knipoog

Maar het ligt er natuurljk aan wat je eraan doet. Als je denkt het is een eitje en je doet er niets aan lukt het je niet. Maar als je gewoon oplet bij alle lessen en vooral goed oplet bij de praktijklessen zal het zeker lukken.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 14:20

Ik doe mee nu met een koetsiersbewijs cursus. Vooral voor de ervaring. Theorie zal ik ook echt even moeten leren, maar is denk wel te doen. Praktijk heb ik nu 1 les gehad, en echt volgens Achenbach rijden gaat nog niet echt goed. Maar we hebben gelukkig nog veel meer lessen.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 15:16

Voor de ervaring kun je het zeker doen. Ik vond het leuk om te doen en je leert niet alleen rijden, maar ook over ziektes, tuigen enz. Zeker aan te raden Lachen

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:09

Asward schreef:
he, waarom denk je dat die cursussen gegeven worden?????????? om te leren hoe het moet.

haha volgens mij wist jij al lang hoe je moest mennen

maar je leert er zeker veel!! en ik vind het zelf ook echt de moeite waard!! heb zelf ook enkel en 2-span gedaan!! ik zou het zo weer doen!!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:13

Leuk hoor, moet je doen *LOL*

Het zelfde verhaal voor mij, ik was niet helemaal een leek wbt het mennen (ben al een tijdje groom) maar zelf had ik niet echt vaak op de bok gezeten, dus ik kon wel wat lessen gebruiken, aangezien je bij ons in buurt alleen lessen kunt nemen met eigen aanspanning viel dat dus af.

Heb me toen opgegeven voor het koetsiersbewijs en hartstikke leuk, ik zat gelukkig in een gezellige groep met veel leeftijdsgenoten en toffe instructeur. Haha!

Ik heb er zeker veel van geleerd, ik zie het als een opstapje naar de basis van de mensport.
Ik ken het Achenbach Systeem en kan er op de bok goed mee uit de voeten, maar het is enkel de basis die ik nu kan, het uitwerken van de verschillende technieken en verfijnen vd hulpen ben ik nu mee bezig en ik heb nog een lange weg te gaan.

Maar ben zo enthousiast dat ik volgende maand met het 2 span koetsiersbewijs ga beginnen, wordt vast weer net zo leerzaam en leuk als deel 1.

Als je je goed inzet, de theorie goed dooneemt, (staat voor en groot deel vol met algemeene kennis en niet eens zozeer over het aangespannen rijden, dat zijn eigenlijk maar een paar hoofdstukjes) dan valt het best mee, ik kon erg goed met de 2 instructeurs overweg en was mede daarom geintresseerd in hun verhaal en uitleg iedere minuut heeft mij geboeit, behalve de eerste paar theorielessen, blehhhhh Tong uitsteken

Als je het gaat doen, veel plezier is echt leuk hoor Knipoog

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 09:58

We hebben een aantal jaren geleden mijn pa het koetsiersbewijs cadeau gedaan voor zijn 50ste verjaardag.
Hij had nog nooit wat met paarden gedaan, ja wel mijn zus weg brengen met de trailer etc, maar nooit een paard vastgehouden, gepoetst of wat dan ook. Hij wist totaal niks van paarden.
Maar als je alle lessen (theorie en praktijk) volgt dan lukt het echt wel, want mijn pa heeft het toch in 1x gehaald!
En dat terwijl hij niks wist van te voren, altijd met arabieren mee geweest en nu opeens van die paarden waar hij niet overheen kon kijken. En hij was beter dan menig iemand die wel ervaring had met paarden.

Zelf heb ik het in februari gehaald, ik had ook nog nooit gement, maar ik heb het ook in 1x gehaald.

Maar onderschat het niet! De theorie is best pittig soms.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 11:17

Heel erg bedankt voor jullie reacties Lachen