[AR] [VD] Gapen op commando?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

[VD] Gapen op commando?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 21:00

Ik zie hier de laatste tijd nogal eens staan dat een paard kan gapen op commando. Nou vraag ik me af: hoe doet ie dat? Want ik kan echt niet op commando gapen. Daar moeten toch bepaalde zenuwen voor geprikkeld worden ofzo?
Iemand een idee?

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 21:03

als jou paard veel gaapt is het makkelijk aan te leren, je geeft gewoon een commando als hij gaat gapen en beloont hem na afloop. gaapt je paard niet zo veel zou ik het eigenlijk niet weten hoe je het zou kunnen leren...

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 21:06

Sting gaapt erg weinig, dus ik hoef het hem niet te leren, maar ik was gewoon benieuwd. Flemen snap ik, dan moet ie gewoon zn bovenlip omhoog, maar gapen? Ik vind het gewoon erg knap dat een paard dat op commando kan Knipoog.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 21:09

ik heb het zelf ook nog nooit aan een paard geleerd, dus weet het ook niet precies. het leek mij eigenlijk hetzelfde als met flemen, gewoon belonen als hij het een keertje doet. Verward

horseloverc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 21:34

haai haai
vayo kan het ook als ik op zijn mondhoekjes klop:>:> echt schattig om te zien:>
Hij doet het nu ook steeds sneller (als ik zijn mondhoeken aanraak) dus das wel beter.
Toen ik hem net kreeg leek hij soort van oververmoeid... Hij had natuulijk altijd in de wei gestaan en ik was super enthousiast:P wandelen, wandelen en nog is wandelen en ja dan word je peuter moe:P
dus hij gaapte super veel... Iedere keer als hij gaapte klopte ik op zijn mondhoeken en zei: gaap en dan GOEDZO BRAAAAAAAF KEURIG hahahah dus als hij toevallig is gaapt gewoon goed belonen..
xxx cindy

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:56

Ik heb Billy gapen op commando geleerd! Hij was gewoon een keer toevallig aan het gapen, toen telkens geklikt en beloond, en huppekee hij kon het meteen op commando.
Hij moet wel eerst even een beetje smakken, en daarna een paar keer "oefengapen", waarbij hij gewoon zijn mond opendoet, pas daarna komt de echte gaap. Haha!
Probeer het zelf maar eens, als je bij jezelf een beetje het gaapgevoel probeert op te wekken door je mond op te doen en diep in te ademen lukt het na een paar keer wel.
Als commando doe ik trouwens zelf mijn mond open alsof ik gaap, misschien werkt dit ook wel, gapen schijnt tenslotte aanstekelijk te zijn. Knipoog

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 09:20

Helen88 schreef:
Als commando doe ik trouwens zelf mijn mond open alsof ik gaap, misschien werkt dit ook wel, gapen schijnt tenslotte aanstekelijk te zijn. Knipoog

Hahaha wat leuk, slim bedacht Haha!

Odin gaapt ook als ik z'n mondhoeken aanraak, maar ik heb het nog niet als een kunstje aangeleerd Knipoog

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:26

Ik kan zelf gewoon gapen als ik dat wil, het is gewoon een kwestie van je mond open doen en op een bepaalde manier in ademen. Dus ik denk dat dat ook is wat je paard dan doet. Zhanna gaapt altijd na het rijden, misschien ook maar eens op commando gaan zetten... (Zit nu achter mijn computer ineens continu te gapen Verward )

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:18

het is een heel simpel kunstje.
Laatst bijgewerkt door Black_riders op 25-10-04 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:19

lester mijn oude fjord ging altijd gapen als ik zijn hoofdstel in of uit deed. Ik heb hem daar voor beloond en er een comando aan toegevoegt en walla.

MissMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 00:38

Ik loop nu ook te gapen na al deze verhalen haha.

Mijn paardje gaapt standaard als ik het hoofdstel indoe en dan als het bit de mond in gaat. Als ik er nou GAAP bij zeg dan kan ze het ook op commando Knipoog hahaa

MissMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 00:39

Haha scherps ja ik had je berichtje nog niet gelezen maar dat schijnen dus meer paardjes te doen Lachen

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:36

MissMissy schreef:
Haha scherps ja ik had je berichtje nog niet gelezen maar dat schijnen dus meer paardjes te doen Lachen

nou dat bedoel ik, it's so simple Haha! Haha!

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:41

mijn paard gaapt meestal 2 keer als ik haar halster af doe om haar hoofdstel om te doen. Ik zou het haar dus ook heel makkelijk kunnen leren denk ik..

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 14:56

ja kijk maar een parad kan wel gapen.. maar ik kan ook niet zomaar gapen als ik niet moe ben? of gaapt een paard niet zo??

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:03

als je hem helemaal voor bij zijn bovenlip kriebelt, gaat ie vanzelf gapen Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 21:55

tja, ik heb het aanraken van de lippen ook eens een keer geprobeert daarnet, en behalve dat e zeer beledigt kijkt (rot op met die hand!) gebeurt er bar weinig Boos!

TOETJOEEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 11:39

Afbeelding
hahahaha die van mij kan het ook op commando. ff leuk meedoen... Haha!:P

Chippp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 00:01

Mijn pony gaapt ook best vaak. Dus ik altijd 'gaaaap' zeggen (als r niemand in de buurt is Tong uitsteken) Haha
En beetje aaien enzo. Het wel t id dat ze sinds k dit doe meer gaapt maar als k n x gewoon t commando geef doet ze t mooi nog niet.
Ik krijg trouwens zelf gaapneigingen van die foto en dat gepraat hierover Lachen

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 14:55

Hahaha leuke foto!
Gapen op commando kennen de mijne niet, Indy kan wel flehmen op commando en ze doet zelf altijd een apart geluidje maken. Soort smakken en met de tong klakken, misschien kan ik daar wel een commando aan plakken Haha! Hahaha een smakkend paard.