[AR] (NH) boek gezocht en vraagje

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Crista

(NH) boek gezocht en vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 22:24

hallo,

ik heb besloten dat ik meer met NH wil gaan werken, daar wil dus een boek over kopen.....en ik weet dat hier al veel topic's over zijn geweest maar ik ben zelf echt een ramp met de zoekmachines dus kan ze niet vinden.....maar nu zoek ik dus een goed boek...
ik weet dat er verschillende boeken over zijn maar ik wil dus echt eerst een basis boek, waar de beginselen in staan....

ben zelf al wel gewoon bezig met een band opbouwen met mijn paard op een andere manier, proberen haar achter me aan te laten lopen longeren zonder zweep, veel met stem hulpen rijden vertrouwensband versterken in de bak en zonder hoofstel rijden (ben ik nu mee bezig) enz....

maar een klein probleempje: of ik doe het fout, of me paard snap er gewoon helemaal niks van!!!
als ze los loopt in de bak kan ik op geen enkele manier (behalve met ETEN) haar aandacht trekken....ze reageert met rijden redelijk goed op mijn stem, als ze daar zin in heeft......

dus zou het kunnen dat mijn paard hier gewoon minde rgevoelig voor is of doe ik het helemaal fout of moeten we alle bei gewoon og wennen aan deze manier van omgaan met elkaar?

mijn zus (we doen haar 50/50) rijd absoluut niet op deze manier en is veel dressuur gerichter, zou dit een belemmering zijn of weet mijn paardje toch wel duidelijk het verschil tussen ons en de manier van omgang?

dus heel graag antwoord op deze vragen en welk boek dus voor mij geschikt zou zijn, van wie het is waar te koop en ongeveer de prijs....

alvast bedankt!!
gr. Crista

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:15

Ik denk dat het wel ahndig is als je zus ook een beetje op zo'n manier op wil gaan met jullie paard..
Het ene paard reagert op veel kleinere aanwijzigingen als een ander paard.
www.emielvoest.nl Boek 1 is een heel goed beginners boek! Ik heb ze ook in ruitersportzaken zien liggen..

loekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 00:04

'Het paard als partner' is een leuk boek voor als je beginner bent, hier staan verschillende methodes in uitgelegd. (o.a. Monty Roberts, Pat Parelli, Emiel Voest).
Afbeelding

ISBN: 90 521 0494 8

Verder is er op internet ook genoeg te vinden over allerlei methodes, gewoon even googelen.