[AR] [VD] Wanneer? Bijna nooit tijd????

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

[VD] Wanneer? Bijna nooit tijd????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 10:18

Hoi iedereen!

Nou ik heb dus een paardje 'veronica'
Maar daar doe ik afentoe ook wel vrijheidressuur mee!
Ik heb alleen een stal tot beschikking waar ik het in kan doen.
Maar bij ons is het zo. Er hangt een briefje wat je moet doen 'ik verzorg de paarden daar enz en de eigenaar is er niet.' Maar als we dan heel dat briefje gedaan hebben dan is het ongv 4uur. Maar er zijn ook nog andere en we gaan altijd tegelijk weg.
Dus ik heb bijna nooit tijd voor VD.

Het mag wel van de eigenaar want ze zei nog ja dan moet je dit en dat oefenen en dan gaat ze liggen zegmaar. (ff kort gezegd hoor!)

Maar hoe en wanneer kan ik het dan eens goed oefenen. En ik kan het alleen in haar stal oefenen.
Ze kan al 'voet' en buigen kan ze een klein beetje.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:39

In de stal vind ik zowiezo geen optie omdat de stal IMO een rustplaats is, en daar wordt dus niet getraind. Hoezo kan je alleen in de stal trainen? Weiland geeft veel afleiding, maar is iig 100x beter dan stal.
En tja, geen tijd... Tijd moet je vrij maken. Je hoeft geen half uur te oefenen, je hebt ergens toch wel 10 minuutjes? Dat is zeker in het begin lang zat

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 11:49

In de wei staan allemaal andere paarden, bij ons gaan ze in groepjes van 5 naar buiten.
En ik zou het wel voor de stal kunnen doen. Daar is wel steenen maar na die stenen komt een heeeel klein stukje grond...

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:37

Mag je niet een stukje wandelen met haar?
Dan kom je toich vast wel ergens een stuk kale grond tegen waar je misschien een beetje kunt oefenen?
En tja, tijd, dat kunnen wij voor jou niet beslissen.
Ik doe het vaak na het rijden ofzo nog enkele minuten. Langer dan een kwartiertje ben ik meestal toch niet bezig. Gewoon geregeld een klein poosje is meer dan genoeg!

Khartoum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 14:43

sorayalover1 schreef:
Het mag wel van
de eigenaar
want

uhm......jij bent toch de eigenaar Verward

wel leuk dat je met dr gaat VD-en! Ze kon al buigen, dat had ayla dr geleerd, hoop dat je dr nog meer dingetjes kan leren Lachen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 17:43

Ja ik ben de eigenaar! Maar ik bedoelde dus (Mariska staleigenaar)

Ja ik weet dat ze dat al een paar keer had geprobeert enz.
Vandaag heb ik haar 'bijna' tot het compliment gekregen, ze durfde alleen haar been niet weg te leggen! Maar dat komt nog wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:08

5 of 10 minuten kun je toch wel vrijmaken voor zo´n beesje...dan blijf je toch net ff die tijd langer...of licht dat nu aan mij?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:55

gaat er een bel ofzo!!?? 5 minuten kun je toch wel vrij besteden?? het is toch jouw paard en waarom heb je een briefje nodig want jij beslist toch wat je per dag doet met je paardje??? beetje vaag hoor!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 16:39

klomp schreef:
gaat er een bel ofzo!!?? 5 minuten kun je toch wel vrij besteden?? het is toch jouw paard en waarom heb je een briefje nodig want jij beslist toch wat je per dag doet met je paardje??? beetje vaag hoor!

Als je GOED leest snap je het!
Er hangt een briefje wat je moet doen 'ik verzorg de paarden daar enz en de eigenaar is er niet.'

Alleen Veronica is van mij en dus bepaal ik NIET wat er met de andere paarden gebeurt!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:53

Kan je dan niet vertellen dat ze even pech hebben met de rest daar, nu schiet je eigen paardje erbij in omdat je dingen voor anderen doet. Natuurlijk leuk, maar eigen paard en eigen lol gaat voor denk ik Knipoog

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:44

en als jij goed leest begrijp jij mijn antwoord! die andere mensen die daar lopen kunnen dan toch wel wat meer doen en zoals yessy zegt: eigen paard gaat voor...waar heb je anders een eigen paard voor en als je het niet red met je tijd moet je geen extra klusjes aannemen want dan schiet je tekort aan je eigen paard en ik doelde met mijn berichtje op het feit dat je toch wel wat langer kunt blijven om je vd te oefenen? dan blijven of die meiden ook wat langer of je fietst alleen...je zit toch niet aan ze vast????

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 08:20

Beste Klomp, Zou het niet zo kunnen zijn dat sorayalover een deel van het stalgeld betaald om andere paarden ook te verzorgen zodat zij haar eigen paardje kan houden. of nog 10 andere redenen waarom het zo gaat?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:00

geen idee, maar dat had ze dan kunnen uitleggen, toch? dan hebben de reactie gevers ook een duidelijker beeld en komen er ook veel gerichtere antwoorden!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:02

maar, hoe je het ook wend of keert, als je ergens geen tijd voor hebt, moet je er niet aan gaan beginnen.
Ik heb vroeger altijd in een fanfare gespeeld, ik heb er geen tijd meer voor, dus doe ik het ook niet

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:10

das helemaal waar stef!! voor de vd heb je tijd en geduld nodig en net als met rijden kun je het beter niet afraffelen maar er de tijd voor nemen zo komen de prestaties ook naar boven...sorry voor mijn vele commentaar in dit topic, maar dat is mijn mening.

Khartoum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 19:38

Heej alison, mijn berichtje was niet aanvallend bedoelt hoor haha niet dat je dat denkt straks Lachen vroeg t me alleen ff af. Succes met vd-en verder.