[AR] [vd]simpel kunstje om aan te leren?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

[vd]simpel kunstje om aan te leren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 13:54

bij exie zit de basis van vd der al goed in! hij loopt aan de hand (heeft keuringen gelopen dus dat zat er al in) staat stil als ik dat vraag enzo. maar met welk simpel!! en leuk kunstje kan ik nou t best beginnen?
ook geeft hij al voetje op commando. die knopjes stonden der al op Haha!
als ik wat over het hoofd zie bij de basis waarschuw me dan! dan ga ik daar eerst mee verder hoor! Haha!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:57

echt héél héél simpel? Tong uitsteken
Prima kan achteruitlopen op commando
en Evita kan bv rond de voorhand draaien. Dat is op een of enkele keren geleerd Lachen
Je kunt ook dingen leren als iets vastnemen, gapen, flemen.. Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd dus ik weet niet als het echt simpel is Tong uitsteken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 13:59

rond de voorhand draaien is ook handig bij dressuur of heb k t nu mis? Haha!
en hoe heb jij t precies geleert? Bloos

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:50

Ik vind spaanse pas leuk en simpel. Iig al mijn hafs kende het in een kwartiertje ^^

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 14:53

hoe heb jij t aangeleert dan?
*kan k m leren hinniken op commando in de hoop datie t niet meer zo maar heel de tijd doet? *LOL**

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:48

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:20

Gaat dit om je hengst?
Nee, niet gelijk schrikken, maar ik wil je even mee geven dat hengsten sneller opgewonden (enthousiast) raken van VD en sneller gaan happen dan merries of ruinen. Bij merries en ruinen moet je consequent zijn, maar bij hengsten helemaal. Zeker als je een hengst hebt die je net hebt afgeleerd om te bijten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:46

pharagirlke schreef:
rond de voorhand draaien is ook handig bij dressuur of heb k t nu mis? Haha!
en hoe heb jij t precies geleert? Bloos

bwa, ik vind het vooral handing als ik een kruiwagen in mijn handen heb en zij blokkeert te weg Haha! . Dan moet ik niet alles laten vallen en haar even gaan omduwen, maar moet ik het even zeggen en draait ze even een beetje opzij Haha! .

Ik heb het geleerd door haar aan het halstertouw vast te nemen, langs haar flank te gaan staan, dan tegen haar flank aan te duwen en "om" te zeggen, tot ze gaat draaien. Het lukt misschien wel niet van de eerste keer, Evita snapte het toen ook niet helemaal en deed eerst iets anders dan rond haar voorhand draaien, maar na een paar keer kreeg ze het door en draaide ze een paar passen rond. Toen onmiddelijk beloond. Daarna nog eens geprobeerd en als dat weer goed ging beloond. En dan zo steeds zo min mogelijk haar aanraken, eerst druk je haar nog echt om als je je commando geeft, en later moet ze al omgaan als je bij het commando geven je hand en nog maar oplegt. en eens ze dat goed doet raak ik haar niet meer aan, maar zwaai ik met mijn hand naar links of naar rechts(hangt ervanaf aan welke kant ik sta), en gebruik ik het commando "om" en dan draait ze rond totdat ik ho zeg. Ik ga wel soms ook als ik wat lekkers bijheb express bij haar flank staan zonder het commando te geven, en dan moet ze netjes blijven staan zodat ze niet leert dat als ik met een snoepje naar de flank loop het automatisch betekent dat ze een rondje moet draaien Lachen
Let wel, ik heb het haar geleerd op commando als ik langs te flank sta, ik weet niet als dat ook werkt als je er op een afstand van staat Lachen

Citaat:
Ik vind spaanse pas leuk en simpel. Iig al mijn hafs kende het in een kwartiertje ^^

dat vond ik juist moeilijker Lachen . Spaanse pas aanleren bij mijn paard was een eitje, maar het op het juiste moment gebruiken begreep ze niet. Als ik voet vroeg en het daarna terug wilde laten neerzetten, maakte ze in het begin nogal graag ipv het gewoon netjes terug te zetten een mooie pas erbij. Het heeft mij toch eent tijdje geduurt eerdat ze het verschil goed begreep tussen gewoon een voetje opheffen en neerzetten en een voetje opheffen en er nog een pas bijdoen.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:44

Rondjes draaien of te wel pirouetje!
Even zoeken op met de zoekfunctie, dan vind je wel een uitleg.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:26

Pirouette is idd makkelijk. Je legt een halster touw om haar heen, en gaat zelf aan de andere kant staan. Als je zacht aan het halstertouw trekt en het commando geeft (het touw loopt dan van jou naar haar kont naar het halster) hebben ze al erg snel door dat ze rond moeten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:25

Sting schreef:
Pirouette is idd makkelijk. Je legt een halster touw om haar heen, en gaat zelf aan de andere kant staan. Als je zacht aan het halstertouw trekt en het commando geeft (het touw loopt dan van jou naar haar kont naar het halster) hebben ze al erg snel door dat ze rond moeten.

vervang halstertouw tot longeerlijn. Is makkelijker aangezien je meer lengte hebt

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 19:13

Ik heb een halstertouw van 3 meter, gaat prima Knipoog. Maar longeerlijn kan ook goed!

dagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 13:10

stef schreef:
Gaat dit om je hengst?
Nee, niet gelijk schrikken, maar ik wil je even mee geven dat hengsten sneller opgewonden (enthousiast) raken van VD en sneller gaan happen dan merries of ruinen. Bij merries en ruinen moet je consequent zijn, maar bij hengsten helemaal. Zeker als je een hengst hebt die je net hebt afgeleerd om te bijten

of het nou om een hengst gaat of om een merrie of ruin dat maakt in principe niet veel uit... ik heb een 5 jarige hengst en een 6 jarige ruin... en m'n ruin hapt veel sneller als mijn hengst... dus het ligt als je het mij vraagt in de opvoeding en verleden van een paard!als je er iig maar plezier in houd;) veel succes!

groetjes dagmar

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:02

Feit is nu eenmaal dat hengsten eerder happen dan ruinen of merries. En dan heb ik het niet over individuen, maar over algemeen