Ik zit hier met een probleem:s
Ergens waar ik mijn paardje heb staan.. staat ook een prachtig fries merrie veulen van 1 jaar en 3 maanden.
Ze heeft ook verzorgers die komen af en toe ongeveer om de dag komen hun..
Ze longeren haar dan oowk heel intensief ze gaan heel ruw met haar om en duwen al t waren haar lichaam naar buiten trekken haaar hoofd ruw naar binnen om stelling te krijgen :S
ik als paarden liefhebber vind dat zelf niet echt bepaalt goed omgaan met je paard. ik heb me eigen paard volledig in gereden en daarbij ben ik natuurlijk ook begonnen met longeren maar dat pas met 2,5/3 jaar en daarvoor heb ik veel gewandelt gepoetst en veel aandacht gegeven.. had ik er zlef beter aan gedaan om hem vanaf 1 jaar al intesief te longeren of had ik gewoon moeten doen wat ik zowiezo al had gedaan?
Ik weet 't nu niet meer hoor want met mijn paard is alles goeg gekomen en die fries... die is gewoon heel ongelukkig volgens mij ik kon t altijd heel goed met haar vinden maar nu die meiden erzijn is ze heel raar als ik in de wei kom met een halstertouw probeert ze me te slaan en gaat ze met de oren in der nek steigeren :S dat doet ze bij iedereen,, en als ze haar longeren dan gaat ze ook proberen iedereen te schoppen enzo :s
Kan Iemand Mij Helpen?!?! Ik Weet Niet Zo Goed Wat Te Doen:s
dank juilie wel als je reageert
groetjes nikki en mijn paardje jimmy
Halster, wandelen en poetsen kan nog wel. Maar verderrrrrrrrrr....... 
Toen hebben wij m voor de grap gelongeerd en dat vond ie prachtig. Natuurlijk maar heel eventjes. Hij voelde zich heel mans in elk geval. 
Tuurlijk kan dat niet, ik weet dat jij het niet doet met het veulen dus niet op jou gericht,maar jij zelf moet dat wel weten toch?

.