Vandeweek hebben we ons (Lieke(Hebrino), Pinky en ik) ons op gegeven voor de Nuenense Van Gogh rit 1ste zondag van Oktober dit jaar.
Sinds een maandje of 3 staat Pinky weer heel geregeld voor de kar (1x per week, terwijl het vantevoren 1 ker per 3 maanden was!) en uiteraard wordt hij verder ook flink getraind voor de rit (3 keer per week rijden waarbij veel draf). Voor zijn conditie ben ik dus apsolute niet bang.
Wel zit ik in dubio over zijn ijzers. 1 jaar heeft hij ijzers gehad wat prima ging, hij is het dus wel gewend. Omdat er erg weinig gemend werd toen zijn ze er het najaar vanaf gegaan.
Dit jaar heeft hij ze tot heden niet nodig gehad. Nog bij de hoefsmids nagevraagd maar die zei dat zijn hoeven ijzer sterk waren en dat hij geen verkeerde slijt plekken had ondekt na enkele weken flink mennen over straat.
Maar nu gaan we dus over een klein maandje die rit maken. Ik geloof zo'n 30 km waar je zo'n 6 uur de tijd voor krijgt (met pauze uiteraard).
Stap/draf bepaal je zelf. De route is een deel over het verharde maar ook een heel deel over (verharde) bospaden.
Zal ik voor die ene rit Pinky op ijzers laten zetten? Ik weet het echt niet.. Ik denk opzich wel dat zijn hoefjes het aan kunnen, maar om nou onderweg ineens een pony te hebben die last van zijn hoeven heeft lijkt me ook geen geschikt plan

Help