Die merrie is echter onder het zadel een ramp, eigenaresse kan echt heel netjes rijden (heeft veel meer moeilijke paarden onder het zadel gehad, ze is een jaar of 26 en rijd al van jongs af aan, heeft goede les)
maar het paard blijft vreselijk stug, zowel aan de longe als onder het zadel. Ze heeft het paard gekocht als 2-jarige, groen dus, en het is door een prof zadelmak gemaakt- het duurde ook heel lang voordat ze zadelmak was, het was net een bom
Dier is medisch wel helemaal in orde, maar heeft geen geweldige bouw. Extreem verticale hals, overbouwd, etc. Goed, het paard kan ge-wel-dig springen, ze heeft eindeloos veel vermogen en zal je in het parcours nooit laten stikken.
Maar ik dwaal alweer af, het enige wat ik doe is af en toe dat dier aan de longe rondslingeren. Met de pessoa blijft ie er constant 'tegenaan hikken' Hij kijkt kwaad, en geeft gewoon niet na. Ik longeer 'm wel goed (kan normaal gesproken paarden erg fijn loswerken aan de longe) maar het blijft nee.
De eigenaresse zegt ook dat het nog nooit iemand is gelukt om dat dier écht lekker te laten lopen, maar ik ben niet voor één gat te vangen

Wat is dé manier om zo'n dier toch wat los te werken? Wat ik ook doe, ze blijft vechten!