De linkerpony knalde in volle galop met zijn linkerbeen tegen een boom en liep stokkreupel de hindernis uit.
Ik was benieuwd of deze combinatie nog bij de volgende hindernis (ze hadden nog 2 hindernissen te gaan) zou komen.
Tot mijn verbazing kwam de pony ook de volgende hindernissen door (nog steeds kreupel).
Ik, die endurance gewend is en dus ook strenge veterinaire controles, was benieuwd hoe dit verder zou gaan, bij de endurance vliegt een combinatie er immers bij de geringste onregelmatigheid uit.
Bij de veterinaire controle werd deze aanspanning echter met vlag en wimpel goedgekeurd, aangezien enkel pols en temperatuur op werden genomen.
Dus: als mijn paard stokkreupel de marathon uitkomt, maar de hartslag en temperatuur zijn goed, kan ik gewoon goedgekeurd worden

Terwijl bij een dergelijke botsing erg makkelijk zeer ernstige blessures kunnen ontstaan ?
Tevens viel het me op dat een paard dat net uit de marathon komt (na uitstaptraject) een HF van 90 mag hebben, bij de endurance is dit 60...
En er was een pony met een HF van 90 en een temperatuur van 39 graden (net te hoog volgens de vet) die gewoon goed werd bevonden.
Wat vinden jullie er eigenlijk van ? Wat kan de oorzaak zijn van dit verschil ?
Of wordt er stiekem toch naar meer dingen gekeken dan ik kon zien en horen ?