Na veel lieve woordjes en zo nu en dan een flinke aanmoediging (het blijft natuurlijk een halve ezel

Het intuigen ging heel relaxed en toen hij voor de kar stond viel hij bijna in slaap

Ik ben nog maar niet op de kar gaan zitten en mijn collega heeft naast hem gelopen. Het ging echt heel erg super. We hebben de sessie kort gehouden want het was warm.
Jullie moeten weten dat daar nogal wat oude boerenmentaliteit hangt en iedere keer als wij dus weer een succesje boeken dan valt er wel iets op aan te merken

We liepen met hem over de asfalt weg omdat dat minder klappert achter hem. we zijn van plan hem eerst te laten wennen aan de kar en dan bouwen we de geluiden achter hem langzaam op, totdat hij gewoon voor de kar kan lopen.
Dat was natuurlijk belachelijk volgens die boeren. We moesten gewoon direct in het land want dan zal hij het direct wel eens even leren, en als hij dan gaat rennen hang je er gewoon een scherpere stang in en trek je de kinketting goed strak

Op die manier is het diertje dus vroeger verpest. gelukkig gaat het nu beter met hem en ik hoop dat de verstandelijk gehandicapten (ik werk op een boerderij binnen een instelling) later een hele braverik aan hem hebben want het is zo'n lief dier de echt van knuffelen houdt

Alle tips zijn natuurlijk welkom