Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

).. 

(na de verhuizing beschikbaar
)
Natuurlijk hoort bij de letters nh het begrip 'respect voor je paard' maar wat velen niet inzien is dat je ook respect voor het paard kunt hebben als je op een paardvriendelijke en intelligente manier dressuur rijdt.
) zonder bevredigende reden. Dit soort kromme redeneringen in de trant van 'het moet omdat het moet' kom je echter in de hele paardenwereld tegen dus ook dit is geen specifiek kenmerk van nh.
Niets is minder waar, ik ben er heel erg geintresseerd in, lees er zo veel mogelijk over en probeer me niet op een methode blind te staren maar van alle walletjes te eten en zo zelf mijn 'magic mix' samen te stellen. Een methode waar ik me wel helemaal mee kan identificeren is clickertraining omdat dat eigenlijk geen doctrine an sich is. Clickertraining is een hulpmiddel om je paard te leren begrijpen wat je wilt, of dat nou circuskunstjes, the porcupine-game of verzameling aan de losse teugel is. Daardoor is clickertraining toe te passen op elk gebied dat je intresseert en die veelzijdigheid vind ik zeer aantrekkelijk omdat je zo niet in een hokje gestopt wordt.