Nu heb ik vandaag voor de 3e keer hem in de gewone bak aan de longe gehad (alleen stap en draf) en merk dat hij hier veel ruimer loopt en beter zijn benen optilt (omdat hij dus een groter rondje kan lopen)
Nu is dus mijn probleem dat deze bak geen normale afmeting heeft (ik gok op 50x60 of 60x70) beetje vierkant dus en hierdoor krijg ik met longeren 2 stukken zonder aanleuning (het hek) Op dit gedeelte zwabbert heel zijn achterhand weg en komt hij terug en valt hij bijna uit de draf (omdat hij nog niet echt snapt dat ie dat gedeelte zonder aanleuning rond moet lopen). Hij reageert aardig goed op mijn stem, maar is totaal niet bang voor de longeer zweep ( ik moet echt zijn kont aan raken wil die meer voorwaards gaan) zodra hij het gedeelte met aanleuning loopt is zijn draf gelijk een stuk ruimer en loop hij netjes dat halve rondje, maar zodra ik dus weer bij dat open gedeelte kom zwabbert zijn achterhand weer weg.
Nu zat ik te denken om een gedeelte af te zetten met een lint ofzo maar zou hij dan niet weer preccies het zelfde gaan doen als ik dan dat lint weer weg haal? want in het ronde bakje liep hij 3 x per week en daar loopt hij gewoon netjes zijn rondje.
Ik zat ook aan dubbele longe te denken maar daar heb ik dus geen ervaring mee en ik ken ook niemand die daar ervaring mee heeft. Zou ik daar met een gebruiksaanwijzing ook uit komen? En wat is dat preccies? Heb je dan gewoon 2 longeer lijnen nodig, of is dat 1 longeerlijn die in 2 gesplits word?
ik neem aan dat jullie begrijpen wat het probleem is, iemand tips ?