Maar nu wil ik hem leren aan een halstertouw fatsoenlijk mee te laten lopen. En dat geeft nogal problemen. De eerste keer was hij enorm aan het vechten. Ik had het touw vast gemaakt in de veronderstelling dat hij dat wel zou kennen, maar dat was dus niet zo. Ik heb alle hoeken van het weiland gezien

Nu ben ik zo ver dat ik hem normaal aan een touw kan stil laten staan, en dat hij af en toe een paar pasjes meeloopt. Maar soms vertikt hij het gewoon, en dan zorg ik dat er iemand achter hem loopt met een touwtje om hem naar voren te laten gaan. Dan loopt meneer wel.
Ook voetjes optillen e.d. gaat vrij goed.
Maar als ik hem gepoetst heb begint hij te etteren, en de rest van de paarden op te fokken. Die zijn dan een kwartier door het weiland aan het rennen, en ik krijg ze dan niet te pakken. Ook als ik aan het rijden ben op een van de merries, wordt hij "wild" en heb ik het idee dat hij erachter op wil springen. Ik kan hem dit niet afleren. Wel heb ik altijd een lang halstertouw in mn hand zodat ik hem een oplawaai kan geven als hij dicht bij komt.
Wie herkent dit? Ik heb geen flauw idee wat ik eraan moet doen. Aan de ene kant is het natuurlijk de natuur, maar aan de andere kant heeft hij absoluut geen respect voor mij, behalve als ik hem een keer een oplawaai geef als hij vervelend is.
Is er iemand die mij kan helpen?