Op een recht stuk springt ze het liefst een keer een wissel, en op de volte valt ze het liefst naar binnen.
Onder tussen kan ze wel 20 meter recht voor uit zonder wissels, en een 20 meter volte, maar echt lekker gaat het nog niet.
Nou longeer ik de laatste tijd met pessoa, maar de een zegt dat je alleen in opgerichte stand het galoperen kan oefenen, de ander zegt dat het ook laag ingesteld kan...
Dus daar twijfel ik over, dus nog niet geprobeert.
Met stiek bijzetten, dan lijkt het wel wissels om te pas, zovaak als ze probeert over te springen,...
Het probleem is eigenlijk dat ze het zichzelf zo moeilijk maakt, al gooi je je teugels los, en jaag je der voorruit, ze gaat een paar passen harder maar komt dan terug om ze verzameld mogelijk te galoperen, terwijl ze daar eigenlijk nog niet het evenwicht voor heeft.
Onder het zadel laat ik haar vaak aan een los teugeltje rond galoperen, maar het liefst valt ze door het binnen been heen en maakt zo klein mogelijke voltes.
aan het zinnetje neem les heb ik eigenlijk vrij weinig, want ik heb les, en mijn instructrice zegt van wissels niet afstraffen, maar als ze omspringt, ook weer terug laten springen.
Maarja, daar zitten ze in een B proef niet op te wachten

Iemand een idee, hoe het beste bij te zetten met longeren in galop?