Van een vorige eigenaar hoorde ik dat hij betuigd is en erg braaf voor het karretje loopt maar dus zonder oogkleppen, ook schijnt hij volkomen verkeersmak te zijn.
Eigenlijk vind ik dat helemaal geen fijn idee, ik ben niet anders gewend dan dat een aangespannen paard/pony oogkleppen draagt.
Zou ik hem gewoon een rijhoofdstel laten dragen of hem toch maar omscholen naar een tuighoofdstel met kleppen?
Natuurlijk ga ik eerst eens uitvinden hoe hij op van alles reageert, met wandelen is hij heel braaf, hij loopt ook zonder aarzelen over een groot stuk oranje zeil
Wat vinden jullie?
.
in de oren klinkt.
. Ik ben zelf een groot voorstander van het rijden zonder kleppen, maar jij bent degene die bepaalt wat je doet. Ik denk dat het met deze pony prima zou kunnen zonder (wij hebben al onze dravers zonder oogkleppen voor de kar, ook op de weg) maar je moet doen wat jou het beste lijkt
Gelukkig zag de eigenaar wat er fout ging, nam de teugels over en stuurde hem met vaste hand het gebouw in. Als je veel op de weg of op paden rijdt kun je met oogkleploze paarden bij wijze van spreken de teugels gewoon los laten hangen: ze zien nu immers zelf ook wel waar de weg loopt.
. Ik zou zelf dus gewoon gaan proberen met ookleppen. Wel eerst droog enz, want met of zonder is heel anders!