Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

lconline schreef:Waarom is dat nou weer dwingent leg me dat eens uit.
Je zegt het overal waar parelli genoemd word en bij monty roberts ook.
als jij met je paard een buitenrit wilt maken en je paard zou zeggen (als hij het zou kunne) nee ik wil niet dan zeg jji zeker o ok je mag dan wel weer terug naar het land??
Niet dat je er per se iets moet doen ofzo hoor daar gaat het niet om.
Niet beledigend bedoelt ofzo maar ik vind het een beetje overdreven.

). Ik was dat dus niet en wilde het anders proberen...dat werd dus eerst zelf wat bedenken en toen ik niet verder kwam (het idee zat in mijn hoofd maaar ik kreeg het niet voorelkaar) kwam ik er achter dat de meeste opvattingen die ik had overeen kwamen met die van hempfling, over het paardrijden maar ook over het leven en de plaats in de maatschappij...
nou, dan ben ik verdwenen.
) maar ik bedank liever en zorg voor een paard dat graag voor mij werkt en nooooit een pas verkeerd zal zetten, omdat ik het hem gewoon vriendelijk vraag (tenzij hij het niet kan of wil, of durft...maar het is niet omdat hij geen zin heeft...in tegendeel!) Monty roberts, pat parelli, (emiel Voest), wat mij betreft is het voor jullie voornamenlijk geld....en mensen die niet alle tijd hebben (willen vrijmaken...)
Onder grondwerk versta ik dus de leidoefeningen, stap, draf, ho, achteruit en opzij als ik daarop vraag. Wat echter doorslaggevend was voor het overwinnen van [***]' angst was het targetten.
)
We zitten best wel redelijk op 1 lijn merk ik. Me reactie was een beetje voorbarig, mijn excuses. =)