Ik span haar 1 a 2 keer in de week voor de wagen voor een ritje van een half uurtje ongeveer. Dat gaat best

Ze wacht geduldig tot ze aangespannen is en zelfs als ze aangespannen is en moet wachten omdat we de poort nog niet uit kunnen (er stond een vrachtwagen voor) staat ze rustig een aantal minuten te wachten. Vier beentjes aan de grond, oortjes erop en stáán.
Het stuur, de rem en het gas zitten er al super op en ik kan de verandering per keer (voor de wagen of in de LL) merken. Ik wordt zelf ook steeds zelfverzekerder, dat scheelt natuurlijk een stuk.
Ik verbaas me iedere keer weer hoe verschrikkelijk mak dat paard is, ondanks dat er best wel pit in zit. Ze is ontzettend verkeersmak en als ze iets engs vindt vertrouwd ze echt op mij. Dat is voor het eerst dat ik dat zo merk mij een paard.
Vanavond heb ik haar in de leidsels door het dorp gestuurd en we kwamen nogal wat tegen. Een tractor, straat-werkzaamheden en een man die met stenen aan het gooien was en op de terug weg naar huis, liepen we nog even bij wat restaurants langs en bij een van hen brandde een vuurkorf met flink wat rook. Ze snorkelt een keer, trekt haar staartje een klein beetje aan, maar loopt verder onverstoorbaar verder. En dat voor een bijna-drie-jarige

Ik hoop dat het dit weekend weer een beetje mooi kalm weer is met niet te veel wind. Dan maken we weer een ritje