Eerst wat basis gedaan, buigen, ed. Gisteren ben ik dan met iets nieuws begonnen : 'draai'. Beter gezegd: wending om de voorhand op commando
Eerst een lange koord achter haar kont, 'draai', en beloning. Met touw had ze het vrij snel door, alleen zonder touw wilde het maar niet lukken. Dus, vandaag opnieuw geprobeerd, en na 5 min. had ze het door
Ze draait al mooi rond, tot ze loodrecht voor me staat, met haar neus in m'n hand 
En ze kan ook eindelijk voetje geven op aanwijzen, als ik met m'n hand haar been aanwijs, geeft ze mooi haar voetje
. Tot nu toe kon ze het alleen op zweep + stemcommando, nu dus op stemcommando + wijzen.Alsof dat allemaal nog niet genoeg was, heb ik ze 1x laten buigen zónder haar te lokken, maar gewoon naast haar te staan en commando te geven.
Normaal ging m'n moeder nog foto's/filmpjes komen maken, maar ze vond het te koud >;)
En we hebben nog geluk, want Sarah haar vader heeft een stuk grond vlakbij de wei bijgekocht, waar op een deel een (kleine) buitenpiste gaat komen
I'm so happy
!
)