Menvereniging Drenthe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

har166

Menvereniging Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:04

Hallo allemaal.

Een stalgenoot en ik zijn aan het rondkijken naar een menvereniging. Zij wil graag met haar fjord wedstrijdgericht aan de slag (marathon en dressuur) en ik met mijn shetlander
(recreatie en mendurance). We staan in Schoonoord en willen niet langer dan 45 minuten reizen met de trailer.

Op internet zijn wel wat verenigingen te vinden, maar niet echt hoe actief ze zijn en leden kunnen meer vertellen over de sfeer en kwaliteit van de lessen.

Heeft er iemand tips?

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:15

Vriendin van mij zit bij vereniging in Beilen, volgens mij is die wel tevreden over de lessen.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:24

Mijn navigatie zegt 46 minuten van Schoonoord naar Roden wil hem toch even noemen
https://rijenmenvereniging.nl/ Leuke en actieve vereniging, ze hebben net een hele mooie nieuwe locatie!

xLeoniee

Re: Menvereniging Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:25

In Annen zit ook een menvereniging. Erg fijne en leuke lessen!

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:24

Wij zijn ook op zoek, maar nog nergens aangesloten.
Ik heb een vereniging in Annen gevonden, die hebben een 20x40 binnenbak voor de lessen (voor ons helaas te klein maar wel het dichts in de buurt voor ons)
En een vereniging in Bronneger (les op vrijdag avond, voor ons ook minder praktisch)
Dan nog een vereniging in Westerbork en een in Beilen.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:16

Die in Beilen ken ik eigenlijk alleen van de springwedstrijden met de feestdagen haha. Zijn daar ook enthousiaste menners?

Westerbork klinkt ook wel interessant en Roden lijkt wat ver weg maar kan het zeker waard zijn.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:29

Ik ben lid van de kloosterruiters in Ter Apel (ligt net in Groningen maar de vereniging valt onder Drenthe). Qua afstand voldoet deze denk ik wel vanaf Schoonoord. Er worden wekelijks menlessen gegeven (20 × 40). Ik volg zelf geen verenigingslessen, maar ik heb wel privéles van de instructeur die de menlessen daar geeft. Van wat ik ervan meekrijg is het wel een hele leuke en levendige menvereniging. Naast de menvereniging hebben we ook nog een aparte club die ieder jaar enkele gezamelijke ritten / tochten organiseert in de omgeving. Compleet met bijbehorende gezelligheid zoals een bbq, snert, klaverjassen enz.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 12:39

Ter Apel is wel een eind uit de buurt voor mijn gevoel, terwijl het volgens Maps 30km is. Ik woon 20km van stal dus moet met deze benzineprijzen een beetje opletten :$ dus deze hou ik even in gedachten.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:46

Ik zou gewoon gaan kijken zonder paard even melden bij de vereniging dat je komt en dan spreek je de leden en krijg je vanzelf een indruk hoe ze zijnn

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:47

En deze; https://www.deklenckeruiters.nl/? Is in Oosterhesselen. Heb daar ooit eens jaren geleden aan een leuke snertrit meegedaan richting de bossen van Gees. Zaten toentertijd best veel menners bij.

Jiildou

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:48

Hi. Ik ben zelf onderdeel van de mencommissie van de vereniging in Roden en mijn vader is daar al jaren lid dus ik kan je daar wel wat meer over vertellen. De menvereniging is erg actief. Op vrijdagavond worden de lessen verreden in de nieuwe manege die eind 2025 net geopend is. Fantastische nieuwe locatie met een 20x60 binnenbak. Op vrijdagavond zijn er nu 3 lessen en het niveau is variarend van serieuze wedstrijdmenners tot hobbymenners met shetlanders tot bonte paarden. Er is les van Titia van der Reijt en af en toe wordt er ook een vaardigheid parcours gereden. We doen ook verschillende wedstrijden en af en toe gezamelijke buitenritten in bijvoorbeeld Norg. Daarnaast met Pasen en Kerst altijd een gezellige lesavond waar dan bijvoorbeeld een oliebollenrace wordt georganiseerd. Leuk parcours met een actieve naborrel. Er wordt in de zomervakantie niet gelest, maar verder eigenlijk altijd.

Als je lid bent van de vereniging mag je ook vrij rijden in de manege op de momenten dat er vrij rijden is. Hiervoor kun je een plek boeken via de agenda, op dinsdagavond zijn er bijvoorbeeld ook verschillende menners die vrij rijden.

Dus dat is Roden :)