Vanuit een ander topic kwam de vraag hoeveel mensen een dekje onder de longeersingel gebruiken. Persoonlijk gebruik is er eigenlijk nooit een en bij ons op stal zie ik ze ook weinig gebruikt worden
Maakt het bij jullie verder nog uit waar je de longeer singel voor gebruikt als het gaat om de keuze wel/geen dekje
En gebruiken jullie dan een volledig dekje of een longeerdekje
Ja ik heb zo’n smal dingetje eventueel speciaal voor de singel maar ik pak ook wel gewoon een dekje soms. Maar net waar ik zin in heb eigenlijk maar ik doe er dus wel altijd iets onder.
Is het niet net als met dekjes voor zadels; vooral bedoeld ter bescherming van je tuig ipv dat het voor je paard is?
Ik ben het bij m’n mentuig gaan gebruiken omdat er zo snel zoveel huidvet op ging zitten, dat vind ik gewoon zonde, maar met zo’n longeersingel maakt dat me niet zo uit.
stroo
Geplaatst: Vandaag, 17:08
is eigenlijk niet nodig , we maken er te veel vertroetel dieren van een dekje kan ook verkeerde druk geven en letsel of blessure geven. meer en mooier s niet altijd beter
Celebi
Geplaatst: Vandaag, 17:17
Heb gewoon een simpele singel met nep bont eronder. Doe het eigenlijk altijd zo zonder iets erop. Singel zit niet strak en er komt nagenoeg geen druk op dus echt ruggengraat vrijheid creëeren is niet echt nodig. Heb wel een dikke Edix halfpad met inlagen van het boomloze zadel die er tussen kan. Dan ligt het wel helemaal vrij. Heb ik wel een tijdje gedaan, maar uiteindelijk is er weinig verschil. Heb een therapie dekje met bil en buik singel en als ik die gebruik (laatste tijd niet meer eigenlijk), dan doe ik die Edix pad ertussen om het dekje mooi van de rug te houden. Dan moet de singel ook iets strakker vast omdat er wel druk op komt door de elastische banden. Maar verder gewoon alleen die singel erop en lekker teugelen.