Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
DDDara schreef:Nee. Dit lijkt mij meer een kwestie van helemaal stoppen met wat voor bijzet dan ook en zelfs met longeren met bit in.Mijn bijna 3 jarige paard
Nu vraag ik me af wat ik hier mee moet doen.
[*]is dit een kwestie van volhouden tot hij er niet meer tegen in gaat?
DDDara schreef:Nee. Geen enkele bijzet is nodig bij goed longeren en als je goed naar Mireille hebt geluisterd, weet je dat ook.[*]of is er een andere bijzet die misschien iets voor ons kan betekenen?
DDDara schreef:Het paard is nog geen 3 jaar. Heb alsjeblieft een beetje geduld. Ga nog niet zo met hem aan het werk, hij geeft duidelijk aan in draf dat hij daar nog niet aan toe is. Daarbij, als jij weet van de methode van Mireille den Hoed, waarom wil je dan aan een bijzet beginnen? Dat het nog niet werkt bij het (zeer) jonge paard, wil niet zeggen dat het nooit werkt. Geef hem gewoon nog wat tijd en heb geduld met de training.De methode van Mireille den Hoed ken ik dit werkt perfect bij mijn andere paard maar bij dit paard heeft het totaal geen effect op zijn houding in draf.
DDDara schreef:Aan de dubbele longe ben ik denk ik net niet handig genoeg om het goed op te lossen.
Wie o wie kan mijn advies geven.

Cioccolato schreef:Of door zetten met trainen en nar beter lichaams gebruik gaan wsnt wat iedereen hier ook roept, doorgaan zonder goed lichaamsgebruik maakt meer kapot.
Of even helemaal niet meer longeren.
Verder moeten paarden inderdaad leren om druk te accepteren. Reactie 1 is tegendruk, vechten. Dus langzamer de druk opbouwen zodat paard er aan went en niet terug gaat vechten maar gaat accepteren.
Dubbele longe werkt wel fijner omdat jij dan de druk los kan laten. Het is veel makkelijker aan te leren om te accepteren. Dus ik zou dst dan aan gaan leren in de tijd dat je iets rustiger doet met je paard. Of de druk nog wat rustiger op gaan bouwen.
Hier alle jonge paarden prima aan druk laten wennen met touwtjes. En ook niet in de krul dwingen maar wel leren met druk om gaan. Naast met de eigen hand druk geven, en das echt fijner te managen
Kinke schreef:ik snap niet dat er touwtjes en andere hulpstukken als tip worden gegeven aan een TS die duidelijk niet weet waar ze mee bezig is