Vrijheidsdressuur met Fiebs

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EvaArt

Vrijheidsdressuur met Fiebs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-26 12:43

Al spelend doen we af en toe eens wat vrijheidsdressuur. Fiebe vind dit zelf echt super leuk en zie haar echt zo hard meedenken en proberen. Echt zalig om te zien!
Ze was altijd wat aan de zuurdere kant toen ze bij ons kwam en dit heeft haar mee doen open bloeien bij ons.
Ondertussen is ze echt men maatje en is ze zo fijn om mee te werken.
Nu kunnen we haar Spaanse pas al enkele passen doen maar krijgt ze haar achterhand niet volledig mee. Ze denk echt ik twee passen een voor en dan achter. Iemand tips hoe ik haat hierbij kan helpen?

Het eerste filmpje is een nogal choatisch filmpje van de hele sessie met een hele slechte filmer (mijn broer)

Dit is een korter stuk van het filmpje

lletam

Re: Vrijheidsdressuur met Fiebs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 14:37

Wat zijn jullie leuk bezig! Geen tips, wel een vraag. Hoe leer je 'm het been te strekken? Ik kom maar niet verder met de jambette. Spaanse pas is het doel of droom haha

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 14:43

In de Spaanse pas moeten ze meer doorsluiten van achteren om mee te komen. Dat is dressuurmatig.
Maar het lijkt of jouw paard wat neigt naar DSLD, dan kan het zijn dat ze achter kracht mist. Je ziet ook dat ze linksachter vrij scheef staat.

EvaArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-26 15:35

lletam schreef:
Wat zijn jullie leuk bezig! Geen tips, wel een vraag. Hoe leer je 'm het been te strekken? Ik kom maar niet verder met de jambette. Spaanse pas is het doel of droom haha

Ze deed dit altijd zelf al als ze wat ongeduldig werd
En dan deed ze mij erna na als ik mijn eigen been ophefte en van daar ze zijn we vertrokken :)

EvaArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-26 15:36

Earth schreef:
In de Spaanse pas moeten ze meer doorsluiten van achteren om mee te komen. Dat is dressuurmatig.
Maar het lijkt of jouw paard wat neigt naar DSLD, dan kan het zijn dat ze achter kracht mist. Je ziet ook dat ze linksachter vrij scheef staat.

Ze heeft geen DSLD hoor mijn vorig paard had dit ze staat totaal niet door gehangen op haar koren vanachter.
Ze heeft wel O benen en mist wel wat bespiering van achteren
Ik zie wel wat je bedoeld maar als ze gewoon draaft of stapt en geen Spaanse pas doet gaan haar koten niet hangen. Ik denk dat dit vooral omdat ze inderdaad gewoon vanachter kracht mist om hem netjes eronder te zetten we rijden bijna niet dus ze is niet dressuurmatig gereden.
Nog even als context waarom ik weet dat Fiebe geen dlsd heeft is omdat mijn vorig paard dit had en ik heel goed de kenmerken herken. Fiebe heeft inderdaad als stand iets lagere kosten doordat ze vrij harde o benen heeft maar ze heeft een hele zuivere dragende draf niet zoals een paard met dlsd zoals mijn vorig paard die draf ook zo goed als vermeed omdat dit te belastend was.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 08:32

Leuke filmpjes! Er zijn natuurlijk verschillende gradaties van DSLD, ze staat wel niet zo voordelig op haar achterbenen. Zou het even in de gaten houden, en als ze meer door de kogels achter begint te zakken aan de bel trekken. Ze ziet er in ieder geval vrolijk uit en lijkt echt lol te hebben in wat jullie doen!